امام جمعه کیش در نشست تقدیر از اصحاب رسانه:

جزیره کیش بدون حضور رسانه ها توسعه نمی یابد

امام جمعه جزیره کیش در نشست گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران نقش مهمی در توسعه جزیره کیش ایفا می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، امام جمعه کیش عصر دوشنبه 18 مرداد در نشستی دوستانه از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین علیدادی ضمن تبریک روز خبرنگار و دهه کرامت، در خصوص شأن و جایگاه خبرنگاران در جامعه گفت:  شغل خبرنگاری از جایگاه مقدسی بر خوردار است. اولین کسانی که در تاریخ کار خبر رسانی را بر عهده داشتند، پیامبران و ائمه اطهار بودند که مردم را هدایت می کردند.

وی خاطر نشان ساخت: کار خبرنگاران با دو جنبه عواطف و احساسات و همچنین با اخلاقیات و اندیشه انسانها ارتباط دارد. خبرنگاران علاوه بر اینکه می توانند با قلم و زبان٫ احساسات و عواطف را در جهت مثبت هدایت کنند، اندیشه و عقل را نیز بارور می سازند.

امام جمعه کیش از جریان خبر و خبرنگاری به عنوان یک دانشگاه و فرهنگ یاد کرد و گفت: موضوع اصلی یک خبرنگار انسان است و این قشر از جامعه در تلاش هستند که به رشد و ارتقاء جامعه و فرهنگ کمک کنند. به همین دلیل این شغل یکی از والاترین و ارزشمند ترین مشاغل در دنیا است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در بخش دیگری به جزیره کیش و تعاملات بین مسئولان، خبرنگاران و مردم اشاره کرد و گفت: بدون تعامل این افراد، نمی توان نواقص و کمبود ها را رفع کرد. این تعاملات باید  دو سویه و با صداقت باشد و علاوه بر قوت ها، به ضعف ها نیز توجه کرد. هیچ جامعه ای بدون توجه به نواقص و ضعف های موجود، نمی تواند به رشد، بالندگی و توسعه دست یابد.

وی افزود: رسانه ها نیز باید با تحلیل و تفسیر منصفانه، کار اطلاع رسانی به مردم را انجام دهند و با کمک مردم و مسئولان، ضعف ها را به قوت تبدیل کنند.

امام جمعه کیش با تاکید بر این موضوع که خبرنگاران در نتقال نواقص و ضعف ها با بهره گیری از بیانی منصفانه و همه جانبه نگر با مردم و مسئولان همراه باشند، برای پیشبرد اهداف و تعاملات بیشتر خبرنگاران و مسئولان، داشتن تشکل خبرنگاری در جزیره کیش را لازم و ضروری دانست و گفت: خبرنگاران با عدالت، شجاعت و تخصص  مسائل مختلف را پیگیری کنند.

در این نشست، خبرنگاران  نیز پاره ای از مشکلات موجود در عرصه خبرنگاری را با امام جمعه کیش در میان گذاشتند.

در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اهداء لوح تقدیر از خبرنگاران تقدیر کرد.

گفتنی است، 17مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان کشته شدند. به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، هفده مرداد را به پاس قدردانی از این مقام روز خبرنگار نامید.