جزئیات برپایی کارگاه آموزش فیلمسازی خلاق تشریح شد

مدیر امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی خلاق در جشنواره بین‌المللی فیلم موج، از گسترش ابعاد فرهنگی این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، خسرو نشان مدیرامور هنری سازمان در این خصوص گفت: برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی خلاق در راستای ارتقا سطح کیفی فعالیت‌های سینمایی جشنواره بین المللی فیلم کیش (موج) برپا می‌شود و این جشنواره سینمایی تنها به نمایش یک هفته فیلم معطوف نمی شود وبی تردید ابعاد گسترده تری دارد.

مدیر امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری کارگاه‌های آموزش فیلمسازی خلاق را مسیری متفاوت و فرصتی خوب برای فیلسازان جوان در جغرافیای جزیره کیش عنوان کرد و گفت: فیلمسازی در جغرافیای متفاوت و خاص همیشه برای فیلمسازان جذاب بوده است و تجربه حضور کارگردان صاحب نام سینمای ایران مانند تقوایی برای ساخت فیلم و همچنین مستند سازانی چون کامران شیردل که از بانیان برپایی جشنواره فیلم در جزیره کیش بودند، مهر تاییدی بر این مطلب است .

خسرو نشان اظهار داشت: از سوی دیگر علاقمندی جوانان برای یادگیری فیلسازی در مکان‌های مختلف با جاذبه‌های منحصر به فردی که دارد باعث شد طرح برپایی سلسله کارگاه‌های آموزش فیلمسازی خلاق از «ایده تا اجرا» اجرایی شود که نخستین کارگاه از این مجموعه ۴ بهمن با حضور محمدعلی سجادی و آرش خزایی در جزیره کیش آغاز شد و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد.

وی در تشریح جزئیات برپایی کارگاه فیلمسازی خلاق بیان کرد: در دو روز نخست کارگاه‌ها آرش خزایی فیلمسازی تک نفره را تدریس می‌کند که در ابتدا آشنایی هنرجویان با هریک از اساتید و میزان شناخت آنها از دانش سینمایی و معرفی کارگاه و چگونگی شیوه مطرح می‌شود و در ادامه از لوکیشن‌های مورد نظر بازدید می شود.

وی افزود: هنرجویان کارگاه با محیط آشنا می‌شوند و موضوعات کار برای هنرجویان شرح می‌شود. توضیح فیلمنامه‌های انتخابی هنرجویان و سنجش آمادگی آنها برای فیلمبرداری، آغاز فیلمبرداری زیر نظر اساتید، تدوین فیلم‌های تصویربرداری شده هنرجویان و نمایش فیلم‌های کوتاه تدوین شده و رفع اشکالات احتمالی آنها مراحل دیگر این کارگاه است که در پایان نیز مجموع فیلم‌های ساخته شده در بازه زمانی مقرر ، نمایش داده می‌شود و فیلم‌های برتر انتخاب و گواهی نامه‌های پایان دوره به آنها اعطا خواهد شد.

نشان در ادامه با اشاره به تجربه برپایی کارگاه آموزش فیلمسازی خلاق توسط زنده یاد عباس کیارستمی گفت: برای برپایی کارگاه آموزشی موفق باید نیاز شرکت کنندگان برای یادگیری را بشناسیم چراکه آگاهی از انگیزه حضور هنرجویان در کارگاه‌ها، کمک شایانی به انتخاب بهترین موضوعات برای بحث در کارگاه آموزشی می کند.

مدیر امور هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود:به این ترتیب است که پایه های کارگاه آموزشی به خوبی گذاشته می‌شود همانگونه که عباس کیارستمی فیلمساز فقید سینمای ایران به همین روش کارگاه آموزش فیلمسازی خلاق را در کشورهای اسپانیا و کلمبیا برپا کرد.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان عنوان کرد:طراحی برنامه‌های فرهنگی تنها مختص به سینما نیست بلکه در حوزه‌های دیگر چون برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر و همچنین برپایی شب‌های موسیقی و نمایشگاه‌های مختلف عکس و نقاشی در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت خواهیم داشت.