رئیس بیمارستان کیش در گفت و گوی رادیویی:

توسعه تجهیزات و ارتقاء خدمات درمانی کیش در سه سال گذشته روند خوبی طی کرده است

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در برنامه زنده رادیویی امروز کیش به سئوالات کیشوندان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در دومین روز از هفته دولت برابر با 3 شهریور، دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در برنامه رادیویی امروز کیش حضور یافت و به سئوالات کیشوندان در حوزه سلامت  و درمان در جزیره کیش پاسخ داد.

دکتر خلخالی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و همچنین روز پزشک و دارو ساز به دست اندرکاران حوزه سلامت و درمان  اعلام کرد در طول سه سال گذشته و با نگاه ویژه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به بحث سلامت کیشوندان، بیمارستان کیش شاهد جهش خوبی در زمینه تجهیز امکانات و ارتقاء خدمات درمانی بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه بیمارستان کیش تبدیل به بیمارستانی 64 تخته مجهز به سیستم های استاندارد درمانی شده، گفت: در این مدت اورژانس بیمارستان کیش با حضور پرسنل متخصص در طب اورژانس، ایجاد بخش های مجزای زنان و مردان، اتاق عمل، اتاق سوختگی، ارتوپدی و ایزوله مجهز شده است. همچنین راه اندازی کلینیک زنان، پوست، مو و زیبایی، تجهیز بخش های ICU و CCU با مراقبت های ویژه راه اندازی شد و به زودی کلینیک مخصوص کودکان و اتاق عمل پوست  نیز راه اندازی می شود.

همچنین دکتر خلخالی با اشاره به راه اندازی دستگاه تصویر برداری MRI یک و نیم تسلا از 7 ماه گذشته و استقرار کارشناسان متخصص آموزش دیده در این زمینه گفت:  انجام اعمال جراحی لاپروسکوپی توسط جراحان متخصص، استفاده از دستگاه آرتوروسکوپی جهت اعمال تشخیصی و درمانی مفاصل، ماموگرافی و OPG برای خدمات دندانپزشکی از دیگر امکانات بیمارستان کیش است.

رئیس بیمارستان کیش گفت: آزمایشگاه بیمارستان از نظر تجهیزات یکی از آزمایشگاه های خوب کشور است و با آزمایشگاه های مرجع کشور و همچنین با مراکز پاتولوژی جهت تشخیص مناسب برخی بیماری های خاص، نادر و ژنتیکی برای کاهش هزینه های رفت و آمد بیماران به سرزمین اصلی در ارتباط است.

وی در خصوص ایجاد امکانات بیشتر به مراجعان بیمارستان اعلام کرد رانندگانی که بیماران بد حال را به بیمارستان می رسانند می توانند تا جلوی درب ورودی بیمارستان وارد محوطه بیمارستان شوند. همچنین به زودی پارکینگ جدیدی در محوطه سمت راست ورودی بیمارستان احداث می شود تا از دغدغه های جای پارک خودرو های مراجعان بیمارستان کاسته شود.

دکتر خلخالی در خصوص هزینه های درمانی در بیمارستان کیش و استفاده از بیمه های درمانی مختلف در بیمارستان کیش اعلام کرد: بیمارستان کیش، عمومی و غیر دولتی است و هیچ گونه بودجه ای از طرف دولت و وزارت بهداست و درمان دریافت نمی کند.

وی ضمن اشاره به اینکه بحث قرار داد با بیمه ها بر عهده شرکت های بیمه است، افزود: به زودی طرح بیمه عمومی ساکنان کیش به مرحله اجرا در می آید و تمام ساکنان کیش زیر پوشش این بیمه قرار می گیرند. افرادی هم که زیر پوشش بیمه هایی چون تأمین اجتماعی، صندوق رفاه، صدا و سیما و خدمات درمانی هستند نیز می توانند از این بیمه استفاده کنند. افرادی هم که تا کنون بیمه نداشته اند باید از طرف کار فرمای خود تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

در ادامه این برنامه در خصوص موضوعات دیگری از جمله احترام و تکریم بازنشستگان و استفاده آنان از خدمات درمانی،  انجام غربالگری های مختلف برای تشخیص بیماری ها، آزمایشات سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی کیش گفت وگو شد.

در پایان دکتر خلخالی از کیشوندان خواست با ارائه نظرها، پیشنهاد ها و انتقادهای خود به رفع مشکلات موجود در جهت ارتقاء بیمارستان، مسئولان مربوطه را یاری کنند.

شایان ذکر است در طول هفته دولت، مسئولان و مدیران جزیره مهمان برنامه امروز کیش هستند و گزارشی از عمکرد خود در طول سه سال گذشته ارائه می کنند.