تاکید امام جمعه کیش بر نقش تربيتی هيئت های مذهبی

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش گفت: گفتار و رفتار مسئولان هيئت های مذهبی بايد متناسب با دستورات اهل بیت و قرآن باشد تا تبديل به الگویی برای نوجوانان و جوانان شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش در جلسه هم افزایی و هماهنگی هیات های مذهبی کیش و مسوولان شهری که جهت برگزاری باشکوه مراسم سوگواری آقا ابا عبدالحسین (ع) سه شنبه 27 تیر در مسجد ثامن الائمه برگزار شد؛ گفت: نقش اجتماعی و تربیتی هیئت های مذهبی و مداحان بر کسی پوشیده نیست از اینرو هیات های مذهبی در کنار انجام مراسمات عزاداری خود، باید توجه به اخلاقیات را مد نظر قرار دهند.

وی با تحسین عشق و محبت آحاد مردم نسبت به امام حسین(ع)، به جایگاه ویژه و والای مسوولان هیات های مذهبی در اجتماع اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب مسوولان هیات های مذهبی از جانب خدا و به دعوت امام حسین(ع) انجام شده و جا دارد برای نگه داشتن این جایگاه هزینه شود.

امام جمعه کیش بر لزوم مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در تصمیم گیری ها و کارهای اجرایی هیات های مذهبی تاکید وخاطر نشان کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویات این ماه‌های عظیم برای قشر نوجوان، جوان و اقشار مختلف مردم بیان شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با بیان این که محور و ملاک جلسات هیات های عزاداری باید آموزه های قرآن، محبت اهل بیت و تقویت ارتباط با آنان باشد؛ افزود: توجه به ولایت و ولایت پذیری به عنوان بهترین درس عاشورا، ارائه مطالب نو، مفید و به روز در سخنرانی ها، مداحی ها و رعایت سبک های سنتی و اصیل عزاداری و مداحی، برگزاری نشست های اعتقادی سیاسی و اجتماعی و کمک به محرومان از جمله مواردی است که هیات های مذهبی باید به آن توجه داشته باشند.

وی همچنین ترویج، تحکیم و تثبیت مسائل اعتقادی، جذب نوجوانان و جوانان در مراسم ها و برنامه ریزی درخصوص گسترش وتعمیم بصیرت در بین مردم و مخاطبین، ارائه خدمات مناسب به عزاداران و حفظ امنیت و سلامت آنان را از دیگر وظایف هیات های مذهبی برشمرد و بر انسجام، هماهنگی و همکاری بین هیات ها تاکیدکرد و افزود: هیات ها مذهبی در پیروزی،حفظ و تقویت و استمرار انقلاب اسلامی نقش مهمی بر عهده داشتند.

امام جمعه کیش با تقدیر از کمک ها و اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات و جوامع صنوف کیش در زمینه سازی برگزاری باشکوه مراسم عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین ( ع) گفت: فضای شهری جزیره کیش متناسب با این ایام و برای برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) در حال آماده شدن است. 

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، نقش هیات های مذهبی را در اجتماع بی بدیل دانست و تاکید کرد: هیات های مذهبی باید قوی، فعال، مردمی و تاثیر گذار باشند و به گونه ای عمل کنند که مردم احساس کنند؛ صاحب مجلس هستند و در آن مشارکت دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در برگزاری مجالس این ایام بر تحقق هدف "جذب حداکثری" تاکید کرد و اظهار داشت: از متولیان هیات های مذهبی انتظار می رود بر این امر نظارت داشته باشند و عزاداری ها به گونه ای برگزار شود تا زیبنده جلسات   سید الشهدا(ع) باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در پایان خواستار اطلاع رسانی و پوشش خبری گسترده فعالیت های هیات های مذهبی از طریق رسانه ملی و رسانه های گروهی شد.