برگزاری کارگاه حمایت از کودک در شرایط بحران در کیش

کارگاه 5 روزه حمایت از کودک در شرایط بحران ویژه مددکاران اجتماعی در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این کارگاه آموزشی از شنبه 14 آذر با حضور دکتر مورتزی نماینده یونیسف در ایران، جوانا وج تسهیل گر و مربی حمایت از کودک در شرایط بحران از کانادا، دکتر حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به همراه رئیس جمعیت هلال احمر کیش و جمعی از اساتید و مددکاران اجتماعی با هدف حمایت از کودکان در شرایط بحرانی چون بلایای طبیعی و جنگ در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز به کار کرد.

در این کارگاه که به مدت 5 روز برگزار می شود شرکت کنندگان در شش سر فصل با عناوین اصول و روش های حمایت از کودک در شرایط بحران، همچنین اطمینان از کیفیت پاسخگویی، پرداختن به نیازها، توسعه استراتژی، عمومی سازی حمایت و برنامه ریزی در حمایت از کودکان در شرایط بحران بحث وتبادل نظر خواهند کرد.

در پایان هر سرفصل نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود.

گفتنی است، کار گروه حمایت از کودک (CPWG) در سطح جهانی فرصتی برای هماهنگ ساختن حمایت از کودک در موقعیت های بشر دوستانه است.

این کار گروه، سازمان های غیر دولتی، آژانس های سازمان ملل، دانشگاهیان و سایر نهادها و افراد را با  تضمین پاسخ های قابل پیش بینی تر، مسئولانه تر و مؤثرتر در زمینه حمایت از کودکان در کنار یکدیگر به عنوان هدف مشترک جمع می کند.

در یک نظام بشر دوستانه، کار گروه حمایت از کودک شامل حوزه مسئولیتی در درون خوشه حمایت جهانی می شود.