برگزاری مراسم پیاده روی و عزاداری جاماندگان اربعین حسینی در کیش

عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) درجزیره کیش با حضور در مراسم پیاده ‌روی جاماندگان از اربعین حسینی، عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پیاده روی پرشور جاماندگان اربعین حسینی با حضور گردشگران و ساکنان کیش امروز برگزار شد و دلباختگان شهدای کربلا با حمل پرچم های مزین به اسامی متبرکه و سر دادن نوای یا حسین ثارالله، مسیر میدان المپیک تا مصلای جزیره کیش را پیمودند.

راهپیمایان در گرمای هوای امروز، پس از پذیرایی در موکب های پیش بینی شده در مسیر، با اجتماع در مصلای جزیره کیش، با قرائت زیارت اربعین و نوحه خوانی به سوگواری پرداختند.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضایی، مداحی کربلایی جابر شاه بانیا و قرائت قرآن و زیارت اربعین توسط عقیل نقشبندی ادامه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی از روحانیون ساکن کیش در این مراسم با اشاره به دعای زیارت اربعین گفت: عصارۀ زیارت اربعین جملۀ «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» است که اعلام آمادگی برای نصرت و یاری امام است.

وی با بیان این که پیاده روی در ایام سوگواری اربعین حسینی بستری غنی در جهت زمینه سازی جهان برای ظهور امام زمان (ع) فراهم کرده است؛ افزود: پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بستری برای ظهور حضرت مهدی (ع) و شناخت این امام بزرگوار است.

امام جماعت مسجد حضرت زینب (س) ادامه داد: از آنجا که امام زمان (ع) هنگام ظهور، خود را به وسیله جدش امام حسین (ع) معرفی می کنند، یکی از لوازم ظهور ایشان، جهانی شدن شخصیت امام حسین (ع) است تا به این وسیله مردم جهان نسبت به امام زمان(ع) شناخت پیدا کرده و ولایت ایشان را بپذیرند و با ایشان بیعت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تاکید کرد: راهپیمایی گسترده دوستداران امام حسین( ع) و اهل بیت از ملیت و کشورهای مختلف جهان در کربلا به نمادی از پیشتازی امت اسلام در حق جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران تبدیل شده است؛ به ویژه در این روزها که صهیونیست ها و آمریکایی ها با همه توان خود در حق مسلمانان غزه و فلسطین ظلم می کنند.