برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کیش

امام جمعه کیش گفت: شهید سلیمانی در تاریخ ملت ایران و آزادیخواهان جهان سرافراز و جاودانه خواهد ماند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سرافراز ایران حاج قاسم سلیمانی که سه شنبه شب 13 دی به همت اداره امور ایثارگران و ارتباطات مردمی سازمان منطقه آزاد کیش در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی در دل مردم عزیزمان و در دل مردم منطقه و جهان جا پیدا کرده است.

 امام جمعه کیش افزود: شهید سلیمانی سردار دل ها بود و به واسطه داشتن ویژگی های ملی و میهنی، صفات و سجایای اخلاقی، ایثار و فداکاری و نیز اخلاصی که داشتند؛ به یک قهرمان تکرار نشدنی تبدیل شدند.

وی با بیان این که شهید سلیمانی قهرمان ملی در دوران معاصر است؛ اظهار داشت: آمریکایی‌ها با ارتکاب این جنایت باید بدانند که نه فقط امروز بلکه تا زمان سقوط، افول و انحطاطشان پاسخگوی این جنایت باشند و خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز مهربانی، ولایت‌مداری، تواضع و فروتنی، ایثار، فداکاری، اخلاص، فعالیت جهادی، شجاعت، آزادگی، آزادمردی و احترام به روحانیت را از ویژگی های شهید بزرگوار سلیمانی بر شمرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی بواسطه این که در راه رضای خدا و عزت مسلمانان و مظلومان خدمت می کرد و زندگی خودش را وقف خدمت خالصانه به اسلام، مسلمین و مظلومان می کرد؛ محبوب دلها شد.

 امام جمعه کیش تاکید کرد: شهید سلیمانی بر عهد و پیمانی که با خدا داشت؛ ایستاد و در حالی که تا آخرین لحظه شهادت بر عهد خود پایبند بود؛ در مقابل دشمنان قوی، شجاع و نترس و در بین دوستان، آشنایان، مردم و به ویژه فرزندان شهدا و خانواده شهدا بسیار مهربان بود.

وی با بیان این که نام شهید سلیمانی در دل دشمنان ترس و وحشت ایجاد می کرد و شجاعت، صلابت و اقتدارش در زمان حیات و بعد از شهادتش همانند نداشت و دشمن نیز بدان معترف بود؛ اظهار داشت: اگر هم می خواهیم همانند شهید سلیمانی سرباز ولایت و خدمتگزار تاثیرگذاری در نظام اسلامی باشیم؛ باید این صفات و ویژگی های شهید عزیزمان را در جامعه اسلامی و در خودمان تقویت کنیم.

 امام جمعه کیش با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان حیات سردار سلیمانی و این که سردار مواردی را که مد نظر مقام معظم رهبری بود؛ بدون دریافت دستور انجام داده و گزارش آن را خدمت ایشان ارائه می کردند؛ ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم شهید بزرگوارمان ولایت پذیری و اطاعت پذیری محض از ولایت بود.

لازم به ذکر است  اجراي سرود توسط دانش آموزان مدرسه فرهنگ، تلاوت قرآن کریم توسط قاری مطرح کشور مهدی عادلی و شعر خوانی علی اکبر فرهنگیان و سخنرانی سردار رجایی و همچنین مداحی ذاکر اهل بیت مرادی از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی بود که در سالن خلیج فارس مرکز همایش ها برگزار شد.