برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در کیش

دوره آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به منظور بالا بردن سطح علم و آگاهی کارکنان مرکز توسعه سلامت کیش در مواجهه با موارد اضطراری در جزیره برپا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این دوره آموزشی به همت مرکز توسعه سلامت و با هدف آمادگی هرچه بیشتر کارکنان در مقابل تهدیدات احتمالی دشمنان، بویژه تهدیدات نرم، در سالن شهید همت مرکزجامع خدمات سلامت بوعلی برگزار شد.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش و مدرس این دوره آموزشی با اشاره به سياستهاي ابلاغي از سوی مقام معظم رهبري (مدظله العالي ) در حوزه پدافند غيرعامل و فراهم کردن بستر آموزش و فرهنگ سازي در این خصوص گفت: ایمن سازی منابعو زیرساخت های ضروری کشور ، حفظ منابع ، کاهش آسیب پذیری ، هم افزایی برای جایگزینی منابع ، دفاع غیر نظامی و افزایش آستانه مقاومت ملی از مهمترين دلايل اجرای این دوره می باشد.

وي همچنین مهمترین هدف از برگزاری و اجرای آموزش پدافند غیر عامل را کاستن آسیب پذیری نیروی انسانی ،تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور بر شمرد.

گفتنی است تعاریف و اصطلاحات پدافند عامل و غیر عامل ، انواع دفاع غیر عامل و اهمیت آن ، بیان نظریه های استراتژیک و اهمیت و لزوم توجه به دفاع غیر عامل ، تاریخچه پدافند غیر عامل ، مقاوم سازی مفاهيم روز پدافند غير عامل، انواع راهكارها، موانع و نحوه عمل در مواقع بحراني با استفاده از مفاهيم پدافند غیر عامل از جمله مواردی بود که بررسي شد و پرسنل مرکز توسعه سلامت با استراتژی هاي رايج در اين زمينه آشنا شدند.