برگزاری برنامه هر پنجشنبه نقاشی با موضوع جايگاه حجاب در فرهنگ اسلامي

جمعي از كودكان جزيره كيش با کشیدن تصاوير بانوان محجب با فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش برنامه هر پنجشنبه نقاشي این هفته با موضوع جايگاه حجاب در فرهنگ اسلامي برگزار شد تا كودكان و نوجوانان و آينده سازان ايران اسلامي با اهميت حجاب و تاثير آن در سعادت انسانها بيشتر آشنا شوند. در این برنامه كودكان و نوجوانان در یک فضای صمیمی و شاد با کشیدن تصاویر بانوان محجب, پوشش چادر و روسری های رنگارنگ با جایگاه حجاب و پوشش شایسته در فرهنگ اسلامی آشنا شدند.

بسياري از والدين هم تلاش مي كردند تا با توصيف اهمیت حجاب در جامعه و تاثیر آن در حفظ شخصیت بانوان, فرزندان خود را بيشتر با این مبحث مهم فرهنگی و اجتماعی آشنا کنند. كودكان نيز سعي داشتند تا با خلاقيت خاص خود شکل های مختلفی از پوشش اسلامی را به تصوير بكشند.

اين برنامه هر پنجشنبه با هدف فراهم كردن فضايي آموزشي و شاد براي كودكان، نوجوانان و خانواده هاي ساكنان و گردشگران در پياده راه هنر جنب تالار شهر برگزار مي شود و براي كودكان فرصت ارزشمند درك مفاهيم ديني و اجتماعي است. در این برنامه گروه های سنی مختلف از نونهالان و کودکان تا نوجوانان و جوانان هر هفته با تلاش براي كشيدن نقاشي هاي مرتبط با موضوع برنامه با يكي از مفاهيم مهم اجتماعي، فرهنگي و يا ديني آشنا مي شوند. در برنامه هر پنجشنبه نقاشی يك بنر 50 متري سفيد در پياده راه هنر نصب شده كه در بخش هاي جداگانه به نقاشي هاي گروه سني مختلف کودکان و نوجوانان و بزرگسالان اختصاص مي يابد. بوم هاي جداگانه اي نيز براي افرادي كه در زمينه نقاشي از مهارت بيشتري برخوردارند در نظر گرفته شده است.

این هفته اجرای زیبای تواشیح, برنامه های شاد و سرگرم کننده و اجرای موسیقی توسط هنرمندان جزیره کیش از دیگر بخش های این برنامه در جزیره کیش بود. در پايان نيز به تعدادي از شركت كنندگان با ذوق جوايز ارزنده اي اهدا شد.

لازم به ذکر است تا كنون محيط زيست، روزه داري، زمين پاك، محرم، كودكان فلسطيني، تابستان، سفر و....... از جمله موضوعات مختلف برنامه هر پنجشنبه نقاشي بوده است.

علاقمندان به هنر نقاشي مي توانند هر پنجشنبه از ساعت 20 و سي دقيقه تا 23 با به همراه داشتن لوازم نقاشي خود در اين برنامه سرگرم كننده و شاد شركت كنند.