برگزاری آیین های عزاداری در مساجد و حسینیه های کیش

آیین های عزاداری با حضور ساكنان و گردشگران مومن و خدا جو در مساجد و حسينيه هاي جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت فرا رسیدن شبهای پر فضیلت و متبرک قدر، مردم مسلمان جزیره کیش شبهای 19، 21 و 23 رمضان با حضور در مساجد و حسینیه های جزیره کیش به سوگواري و سینه زنی در غم شهادت نخستين پيشواي شيعيان و قرائت قرآن و دعاهاي ويژه اين شب ها مي پردازند.

در این مراسم كه همزمان با سراسر ايران اسلامي در جزيره كيش نيز برگزار مي شود ساكنان و گردشگران  همراه و همدل با دهها میلیون نفر از هموطنان نواي 'الغوث، الغوث ...' سر داده و با چشماني اشكبار و توسل به ائمه اطهار به ويژه مولي الموحدين حضرت علي (ع)  براي  آمرزش گناهان از خداوند طلب مغفرت کرده و با به سر گرفتن قرآن در این شب نزول کتاب آسمانی، با خدای خود راز و نیازمي كنند.

همچنین در پی تقارن ایام سوگواری مولای متقیان امام علی (ع) با رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام 15 خرداد در تمامی مساجد و حسینیه های کیش آیین های سوگواری برگزار می شود.

سخنراني در وصف زندگاني امير مومنان حضرت علي (ع) و جايگاه شب هاي قدر در تعالي روح انسان، بيان مسائل احکام، قرائت دعای جوشن کبیر،  تواشیح، مداحی و مراسم قرآن به سر گرفتن از جمله برنامه های شبهاي قدر در مساجد و حسينيه هاي جزیره کیش است.

بنابر این گزارش در مسجد خاتم الانبیاء (ص) در نیمه دوم ماه مبارک رمضان حجت الاسلام کافی سخنران مراسم است و در شب های قدر نیز هر شب  از ساعت 9 و سی دقیقه تا سه بامداد مراسم سوگواری برگزار می شود. همچنین به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) و بزرگداشت قیام 15 خرداد دوشنبه 14 خرداد ساعت 18 و سی دقیقه در مسجد خاتم الانبیاء(ص) مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین کافی برگزار می شود.