برگزاری آیین رونمایی از طرح احداث بزرگترین تندیس قرآنی جهان درجزیره کیش

درگرامیداشت میلاد مسعود امام علی (ع) از طرح احداث بزرگترین تندیس قرآنی جهان درجزیره کیش رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین مراسم که همزمان با جشن میلاد مولا علی (ع) با حضور مدیرعامل ومعاونان سازمان منطقه آزاد کیش ، مشاور ویژه وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و و دبیر شورایعالی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و جمع کثیری از بانوان قرآنی استان هرمزگان در ساحل مرجان جزیره کیش برگزار شد رحیم سرهنگی با بیان اینکه جزیره کیش تجلی گاه زیباییهای آفرینش است گفت: این جزیره با برگزاری رویدادهای قرآنی نورانی وروشن به نور قرآن می شود.وی تاکید کرد : نزول قرآن به سبب هدفی مهم است که صالحین وپیامبران نیز برای همین هدف مبعوث شدند واین هدف والا، تربیت انسان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه با اشاره به آیات کلام الله مجید از امام علی (ع) به عنوان تربیت شده خداوند و پیامبر یاد کرد وضمن تبریک این ایام فرخنده گفت: جزیره کیش به عنوان منطقه ای که حسن خدادادی است باید محلی باشد که گردشگران را به تفکر و نگرش برآیات قرآن ترغیب کند لذا ساخت این تندیس بزرگ قرآنی، بیانگر اهمیت تاثیر قرآن بر تربیت انسانها است و اشاره به جایگاه والای آیات قرآن درتعالی انسانها دارد.

حسین دیوسالارنیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاشهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری این رویدادهای ارزشمند با هدف ترویج فرهنگی ایرانی اسلامی گفت: این ابتکار ارزشمند و اقدام ماندگار جریان ساز بسیار ارزنده ای در حوزه قرآنی است.

مشاور ویژه وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد : دیپلماسی فرهنگی و عمومی یکی از موضوعات اصلی وقدرت نرم کشورها محسوب می شود و حوزه های فرهنگی نقش زیادی درتوسعه تعامل و ایجاد پیوند بین کشورها بر عهده دارند. وی با اشاره به غنای فرهنگی وتاریخی ایران اسلامی گفت: دیپلماسی فرهنگی امروزه بسیار با اهمیت است تا آنجا که برخی کشورها درصدد تصاحب وانحصار فرهنگ وتاریخ دیگر کشورها هستند.

دیوسالار افزود: قرآن برای هویت ایرانی اسلامی بسیار مهم است و محوری است که می تواند در حوزه دیپلماسی فرهنگی بسیار نقش داشته باشد به همین دلیل ساخت این سازه بزرگ که درجهان بی نظیر است توسط هنرمندان کشورمان ، به عنوان یک نماد هویت ایرانی اسلامی ، اقدامی ارزشمند درجزیره کیش است و امیدواریم این دست اقدامات درمناطق آزاد دیگر نیز تسری یابد .

درادامه حجت اله عبدالملکی نیز با تقدیر از اقدامات مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش و همکاری خوب وزارت ارشاد وفرهنگ اسلامی دربرگزاری رویدادهای قرآنی و ساخت بزرگترین تندیس قرآنی جهان درجزیره کیش گفت: مردم استان هرمزگان همواره مردمی متدین و ولایی بوده اند و مردم جزیره کیش نیز همیشه ولایتمدار و قرآنی بوده وهستند.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین تاکید کرد : توسعه جدی فرهنگ ایرانی اسلامی یکی از موضوعات مورد توجه در دولت سیزدهم است و جزیره کیش نیز می تواند در توسعه فرهنگ قرآنی گامهای موثری بردارد.

گفتنی است دراین مراسم از طرح تندیس بزرگترین سازه قرآنی جهان رونمایی شد و قرار است این طرح پس از انجام طراحی های نهایی توسط تیمی از هنرمندان برجسته کشور ساخته شود.