برگزاری آئین گشایش دومین جشنواره موسیقی کیش با نوای موسیقی جنوب

شامگاه چهارشنبه، بیست و نهم آبان ، آیین گشایش دومین جشنواره موسیقی کیش با عنوان «موسیقی سواحل جنوب ایران،خلیج فارس تا دریای عمان» همراه با نوای موسیقی محلی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم با حضور دکترغلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از مدیران این سازمان، کیشوندان، گردشگران و اصحاب رسانه کیش در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس و بر روی شناور "اوستا 5" برپا شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مصاحبه با خبرنگار ستاد دومین جشنواره موسیقی کیش، بر ضرورت برگزاری این نوع رویدادها تاکید کرد و گفت: موسیقی مناطق جنوب، روایتگر تاریخ و جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و انسانی این سرزمین است.

دکتر مظفری افزود: هنر موسیقی، جلوه ای از ظرایف و لطایف فرهنگ ساکنان این سرزمین است و نواهای هنرمندان در این مسیر تاریخی، با امیدها و باورهای مردم پیوندی عمیق دارد.

وی عنوان کرد: جشنواره موسیقی کیش جلوه های موسیقی جنوب را چون منشوری از نقش ها و رنگ ها به نمایش می گذارد، اما بیش از آن رویدادی برای بازخوانی و یادآوری اهمیت موسیقی این خطه در زمان حاضر و اندیشه و گفت و گو درخصوص داشته ها، نیازها و فردای این موسیقی می باشد.

همچنین مسعود رهبری، رئیس دومین جشنواره موسیقی کیش در این مراسم عنوان کرد: آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره با دقتی خاص از سوی هیات داوری گزینش و بهترین های موسیقی جنوب، برای شرکت در این جشنواره انتخاب شدند.

دومین جشنواره موسیقی کیش با موضوع « سواحل جنوب، خلیج فارس تا دریای عمان» از 30 آبان تا یکم آذر  در بخش های مختلف در جزیره کیش برپا می باشد.