برپايي شب خرمشهر در كيش

مراسم گراميداشت سالروز آزاد سازي خرمشهر با برگزاري نمايشگاه عكس دوران دفاع مقدس، خاطره گويي و رونمایی از پوستر دومین جشنواره داستان صوتی کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش در اين مراسم كه شامگاه دوشنبه سوم خرداد در سالن خوارزمي مركز همايش هاي بين المللي برگزار شد، جعفر آهنگران مديرعامل اين سازمان ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ درذات خود موضوع مقدسي نيست و زماني كه تبديل به دفاع شود قداست پيدا مي كند.

آهنگران رزمندگان اسلام را راويان تاريخ شفاهي جنگ تحميلي عنوان كرد و با اشاره به ويژه برنامه هاي موضوعي و رونمايي از پوستر جشنواره واگويه هاي جنوب در كيش گفت: سازمان منطقه آزاد كيش در صدد بستر سازي براي اعتلاي فرهنگي مناطق جنوبي كشور است.

سعيد پورعلي معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش نيز  استواري اعتبار و شان زندگي جوامع را در گرو رنج انسان هاي دردمندي برشمرد كه توانسته اند صحنه هاي با شكوهي از ايثار و نوع دوستي را خلق کنند و افزود: اعتبار ايرانیان ريشه در رنج وهمت فرزندان غیوری دارد كه با ایثارگری برای حفظ این سرزمین پهناور ازجان خود گذشتند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش، ٨ سال دفاع مقدس را مصداق اين شهامت و ایثارگری ها برشمرد و عنوان كرد: خرمشهر نيز يكي از مكان هايي بود كه با درد، رنج و از دست دادن فرزندانش فتح شد.

سعيد پورعلي بر گراميداشت هفته دفاع مقدس و مناسبت هاي مربوط به آن تاكيد و تصريح كرد: برای گرامیداشت عظمت و قدرتی  که در اين ٨ سال رقم خورد و همچنين براي اداي احترام به كساني كه در نقش آفريني آن سال ها سهم ويژه اي داشته اند، مناسبت های دفاع مقدس را باید به طور ویژه تكريم کرد.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در خصوص رونمايي از پوستر دومين جشنواره داستان صوتي كيش با عنوان واگويه هاي جنوب گفت: هر قطعه اي از جنوب بستري براي خلاقيت، توليد فرهنگي و يادآوري هويت هاي آن است و جزيره كيش در بستر فرهنگي جنوب  مي تواند به افق های دوردست تری دست یاید.

در این آیین سردار عبدالله نورانی از فرماندهان دفاع مقدس، مدافعان و فاتحان خرمشهر و محسن راستان عکاس دوران دفاع مقدس به بازگویی خاطرات خود از اشغال تا آزادی خرمشهر پرداختند.

همچنین ۲۶ اثر از عکاسان بنام دوران دفاع مقدس در شب خرمشهر به نمايش گذاشته شد.

در پايان اين مراسم از پوستر دومين جشنواره داستان صوتي كيش رونمايي و از دست اندكاران برگزاري شب خرمشهر با اهدا لوح قدر داني شد.