با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

برق مجموعه دهکده ساحلی خلیج فارس به نیروگاه شماره دو کیش متصل شد

برق مجتمع مسکونی دهکده ساحلی خلیج فارس به نیروگاه شماره 2 کیش متصل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شب گذشته با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه و جمعی از مدیران و معاونان بخش های مختلف، اتصال برق به مجموعه دهکده ساحلی خلیج فارس انجام شد.

*نیاز کیش تا 20 سال آینده در بخش نیرو تامین است

در ادامه این مراسم، علی اصغر مونسان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پیشینه 15 ساله دهکده ساحلی خلیج فارس گفت: با توجه به اینکه دهکده ساحلی خلیج فارس یکی از پروژه های پر مشکلی به شمار می رود که مسائل آن مربوط به 15 سال پیش است، امروز بسیار خوشحالم که بخشی از مشکلات این نقطه رفع شده و تلاش می کنیم که برای حل سایر مشکلات نیز اقداماتی انجام شود البته به سهم خودم بابت این مشکلات از خریداران عذر خواهی می کنم اما همانطور که مستحضر هستید، به دلیل اینکه دهکده ساحلی مربوط به بخش خصوصی بود، امکان دخالت مستقیم ما جهت رفع مشکلات وجود نداشت لذا امروز بسیار خوشحالم که این بخش متولی یافته است.

وی در خصوص رفع مشکل برق این منطقه اظهار کرد: مشکل اصلی دهکده ساحلی مربوط به کمبود برق در کیش نبود بلکه مساله به مشکلات داخلی پروژه مربوط می شد که خوشبختانه رفع شده البته بسیار خرسندم که می بینم اقدامات ما در راستای تاسیس نیروگاه شماره 2 سبب شده که هزینه انتقال برق به این منطقه بسیار کمتر شود.

*سایت بازیافت جمع آوری می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: امروز نیروگاه شماره 2 کیش ظرفیت تولید 70 مگاوات برق را داراست که با افزایش نیاز در جزیره طبق فاز بندی ها فعال خواهد شد ضمن اینکه در این نیروگاه بالغ بر 5 هزار متر مکعب آب شیرین نیز تولید می شود که البته امکان تولید آب شیرین تا سقف 18 هزار متر مکعب را داراست لذا کیش تا 20 سال آینده در این بخش ها مشکلی نخواهد داشت.

مونسان در خصوص مشکلات اهالی دهکده ساحلی به دلیل همجواری سایت بازیافت گفت: به زودی سایت بازیافت از این نقطه جمع آوری می شود و 12 هکتار از زمین های این منطقه به یک پارک تفریحی جذاب تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر شهرکی نیز در نزدیکی دهکده ساحلی در دست ساخت است  که طراحی بی نظیری دارد. در واقع این شهرک با هدف تامین مسکن در جزیره و کنترل قیمت ها در دست ساخت است زیرا این واحدها غیر قابل فروش و تفکیک هستند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بخشی از واحدهایی که در حال ساخت هستند مربوط به کارمندان دولت هستند تا بتوانیم بخشی از مشکلات آنان را کاهش دهیم زیرا یکی از مشکلات اساسی اداراتی نظیر آموزش و پرورش برای جذب معلمان خوب مساله مسکن است زیرا سطح حقوق این گروه با قیمت خانه ها در کیش تناسبی ندارد به همین خاطر ما سعی داریم که با ساخت این آپارتمان ها امکان پشتیبانی از ادارات را فراهم کنیم. در مجموع بالغ بر 1 هزار واحد مسکونی در قسمت جنوب جزیره ساخت خواهد شد تا چهره این منطقه را تغییر دهد.

مونسان از ساخت پروژه تحقیقاتی خلیج فارس در جنوب جزیره خبر داد و گفت: به زودی پروژه مرکز تحقیقات خلیج فارس که مروزه خلیج فارس را در دل خود دارد، بهره برداری می شود لذا جنوب جزیره با اقداماتی که عرض کردم و اقداماتی نظیر ساخت نیروگاه و دانشگاه آزاد بیشتر از حالت خاموش خارج خواهد شد در واقع من معتقدم که با طرح هایی که در غرب و جنوب جزیره ارائه شده، آینده جزیره در این مناطق بسیار خوب خواهد بود.

*کیش به سمت پیشرفت در حرکت است

در این مراسم، حجت الاسلام علیدادی، امام جمعه کیش ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در کیش و رفع مشکل برق ساکنان مجتمع مسکونی دهکده ساحلی خلیج فارس گفت: به طور حتم جزیره زیبای کیش رونق خود را از مسافران دارد توجه به سه نکته رونق جزیره را به دنبال دارد تا کیش بتواند همانند سال های اخیر بتواند به سمت پیشرفت حرکت کند.

وی افزود: به طور حتم باید کاری کرد تا نظیر آنچه که امروز اتفاق افتاده اقامت در کیش به دلیل بالا رفتن میزان جذابیت ها افزایش یابد ضمن اینکه توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل و گسترش این بخش نیز در رشد و توسعه کیش موثر است در واقع این توسعه به آن معناست که هر فردی از هر نقطه ایران بتواند به راحتی وارد کیش شود و به جزیره سفر کند.

امام جمعه کیش ادامه داد: ارزانتر شدن اقامت در کیش نیز سومین نکته ای است که تحقق یافتن آن می تواند کیش را به مرحله فوق العاده ای برساند کما اینکه در سال های اخیر نیز به این سه محور توجه ویژه ای شده است لذا لازم می دانم که به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بابت این اقدامات تبریک بگوییم و به امید خدا این اقدامات ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام علیدادی ضمن ابراز خرسندی از رفع مشکل برق رسانی مجتمع مسکونی دهکده ساحلی خلیج فارس گفت: به طور حتم هر کس که در حوزه عمران و آبادانی هر منطقه از خاک ایران و بالاخص کیش که منطقه ای برای آرامش مردم است، تلاش کند، خداوند به بهترین نحو اجر او را خواهد داد.