بازی و مهارت آموزی، محور فعالیت دبستانی در جزیره کیش

امام جمعه کیش گفت: برنامه ریزی آموزشی و تربیتی دبستان دخترانه شهید سیدین، بازی محور و بر اساس مهارت آموزی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در مراسم گشایش دبستان دخترانه سیدین که صبح چهارشنبه ۲۶ مهر در منطقه مسکونی نوبنیاد برگزار شد؛ هدف از ساخت این مدرسه را افزایش سرانه فضای آموزشی عنوان کرد و افزود: کیفیت آموزشی و اهتمام همزمان به سه موضوع ارتقاء کیفیت آموزشی، بحث تربیتی و پرورشی و مهارت آموزی از دیگر اهداف ساخت این مدرسه است.

امام جمعه کیش با بیان این که مالکیت این مدرسه متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و با مدیریت نهاد امام جمعه و زیر نظر آموزش و پرورش به صورت غیر انتفاعی فعالیت خواهد کرد؛ افزود: تلاش خواهیم کرد با ارتقا سطح کیفی آموزش در این مدرسه، آن را به عنوان الگوی سایر مدارس معرفی کنیم و از معلمان و مدیران این مدرسه می خواهم اساس برنامه ریزی آموزشی، مطابق با مدارس ممتاز در سطح کشور باشد.

وی با اشاره به لزوم پیاده سازی مباحث تربیتی و پرورشی در مدرسه دخترانه شهید سیدین خاطر نشان کرد: دختران پایه اول تا ششم در این مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد و از لحاظ تربیتی و فرهنگی برنامه ریزی ویژه ای برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با بیان این که اصل برنامه ریزی آموزشی و تربیتی در این مدرسه بازی محور است که در واقع مقدمه همون مهارت آموزی است؛ گفت: دانش آموزان در بخش های مختلف مهارت‌هایی را در حد خود و با توجه به مقطع تحصیلی کسب می کنند.

امام جمعه کیش تاکید کرد: این مدرسه، غیرانتفاعی به معنای واقعی است و اگر شهریه‌ای از دانش آموزی اخذ شود برای ارتقا سطح کیفی آموزش مدرسه و دانش آموزان هزینه خواهد شد و برای سال تحصیلی جاری رایگان است و در صورت کمک خیرین، در سال های تحصیلی آتی از هیچ دانش آموزی شهریه گرفته نخواهد شد

وی با قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران، آب و خدمات، نهاد امام جمعه، امام جمعه سابق کیش و حسین شیخ محمدی و تمامی افرادی که از ابتدا در ساخت این مدرسه مشارکت داشتند؛ تاکید کرد: برنامه ریزی برای الگو سازی مدرسه شهید سیدین در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و عرض تسلیت و تعزیت به بشریت و دنیای اسلام گفت: این جنایات وحشیانه و ددمنشانه را محکوم می کنیم.

وی با بیان این که حمله عمدی و با بمب های غیر متعارف به بیمارستان المعمدی غزه که منطقه امن اعلام شده بود؛ باعث شهید شدن زنان و کودکان مجروح و تعدادی از پرسنل درمان شد؛ افزود: قطعاً این عمل مصداق بارز جنایت جنگی است و همه امت اسلامی باید در مقابل این قضیه ابراز انزجار کنند و باید امروز را به روز خشم علیه رژیم جنایتکار، غاصب و جعلی صهیونیستی تبدیل کنیم.

امام جمعه کیش ادامه داد: این اقدامات نه تنها آبروی از دست رفته رژیم غاصب صهیونیستی را که در عملیات طوفان الاقصی از دست رفته است؛ بر نمی‌گرداند بلکه آبروریزی جدیدی برای این رژیم جعلی و حامیان وی از جمله آمریکا و کشورهای غربی است که این بمب‌ها را در اختیار آنان قرار می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطر نشان کرد: رژیم غاصب جنایتکاری که خود را چهارمین ارتش جهان می داند و همه امکانات و تکنولوژی را رایگان از آمریکا و غرب می گیرد؛ توان مقاومت در برابر مجاهدین غزه را ندارد و تلافی شکست های خود را با قتل عام زنان و کودکان انجام می‌دهد.

گفتنی است در مراسم گشایش این مدرسه که به دست فرزند شهید سلامت حجت الاسلام و المسلمین سید علی سیدین انجام شد؛ خانواده این شهید بزرگوار، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، محسن نظری مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات و صالح بهرامپور رییس اداره آموزش و پرورش و برخی مقامات نظامی و انتظامی و خیرین مدرسه ساز از جمله حسین شیخ محمدی و حسین رباطی حضور داشتند.