امام جمعه کیش: آگاهی کشاورز از مسائل کیش نقطه آغاز حل مشکلات جزیره است

امام جمعه کیش از مهدی کشاورز به عنوان مدیری انقلابی و پر تلاش یاد کرد که آشنایی اش با مسائل موجود منطقه، زمینه ساز حل مشکلات خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش نگاه تحلیل گرایانه و فهم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مسائل موجود در جزیره را نقطه آغازین برای حل مشکلات کیش عنوان کرد.

امام جمعه کیش اظهار داشت: با مدیریت خوب مجموعه مدیران عزیز و گرانقدر کیش به همان جایگاه اصلی خود که جایگاه بسیار بلندی در نزد ملت ایران است خواهیم رسید.

وی با بیان این که جزیره کیش در میان تمام مناطق آزاد باید مستثنی باشد، افزود: مدتی در جزیره قشم بودم و مناطق آزاد دیگر اطلاع کافی دارم و تنها مناطق آزادی که صفر تا صد منطقه آزاد محسوب می شود جزیره کیش است.

وی با اشاره به این که موضوع آب و برق مسئله حیاتی است از اختیار سازمان منطقه آزاد کیش خارج کردند، گفت: یکی از کارهایی که در دولت باید دنبال شود آزاد کردن قرارداد مورد نظر است و ترک فعل هایی که در گذشته انجام شده باید پاسخگو باشند.

به گفته حسن زاده نمی شود کسی مدیریت بخشی را بر عهده داشته باشد و بعد به راحتی کار خلاف قانون انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده با تاکید بر این مهم که شبکه توزیع جنبه حاکمیت دارد و به فروش رسیده است، بیان داشت: هر مسوولی که تا کنون به کیش سفر کرده شبکه آب و برق از دغدغه های اصلی انها بود.

حسن زاده افزود: می توان این مشکل را حل کرد به شرط این که اراده جدی باشد و یک دستوری که مشکل شبکه حل شود گرچه توزیع هم باید حل شود ضمن این که در فرآیند فروش توزیع هم اصول را رعایت نکردند.

وی با بیان این که ممنوعیت ورود خودرو مشکل جدی ساکنان منطقه آزاد کیش شده است، تصریح کرد: قشر متوسط تمام امیدشان به این بود که وقتی به کیش سفر می کردند از جذابیت های خودرویی کیش نیز بهره مند می شوند.

امام جمعه کیش با اشاره به راه کارهای ورود خودرو به جزیره کیش بدون این که ارزی از کشور خارج شود، افزود: شرکت هایی هستند که می توانند از ارزهای جایگزین استفاده کنند. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون ارز به شکل پنهان برای تامین قطعات خودروها در سطح کیفیت پایین و کارکرده از کشور خارج می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده با تاکید بر این مهم که نگاه به کیش باید ممتاز باشد، گفت: در قشم خودروهای سرزمین اصلی به راحتی تردد می کنند ولی در کیش مشکل بیشتر است و اجازه ورود خودرو با پلاک سرزمین اصلی وجود ندارد.

شایان ذکر است در این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حسین گروسی معاون پارلمانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، معاونان و مدیران عامل شرکت های تابعه نیز حضور داشتند.