استاندارد سازی فعالیت های تولیدی و خدماتی راهکارموثر رونق اقتصادی کیش

اداره استاندارد و نظارت غذا و داروی کیش از توسعه فعالیت های نظارتی در حوزه تولید، خدمات و واردات کالا باهدف افزایش رضایتمندی هموطنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سعید صومعه با تبریک 18آبان روز ملی کیفیت به همه تولیدکنندگان کالا و خدمات درکیش اظهار داشت: مقوله کيفيت، حوزه ای گسترده است و از مهمترین شاخص های مد نظر مشتریان و مصرف کنندگان کالاها و خدمات محسوب می شود.

رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و داروی کیش تاکید کرد : تولید محصولات و خدمات صادرات گرا نقش مهمی در رونق اقتصادی کشوردارد و رشد تولید و افزایش تقاضا در بازارهای بین المللی که توسعه صادرات را ممکن می کند تنها به ارائه محصولات با کیفیت بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه روند تولید کالا و خدمات در جهت حصول حداقل کیفیت و استاندارد، نیازمند رعایت قوانینی است که تولید کنندگان کالا یا عرضه کنندگان خدمات باید به آن توجه جدی داشته باشند گفت: اداره استاندارد و نظارت غذا و داروی کیش درزمینه کنترل کیفیت در حوزه های تولید، خدمات و واردات کالا نظارت داشته و تمام توان خود را برای ارائه کالا و خدمات مطلوب به ساکنان و گردشگران بکارمی گیرد.

صومعه بابیان اینکه یک محصول با کیفیت علاوه بر انطباق با استاندارد های ملی یا بین المللی می بایست نیازها، خواسته ها و انتظارات مصرف کننده را برآورده کند افزود: اگر توليد کالا و ارائه خدمات همسو با توقعات مشتري نباشد ، واحدهای ارائه دهنده کالا و خدمات با کیفیت نامناسب توان رقابت نداشته و ازچرخه خارج خواهند شد.

وي اضافه کرد: حضور و رقابت‌پذيري واحدهاي توليدي در بازارهاي جهاني با کيفيت ارتباط مستقیم داشته و فعالان این عرصه می بایست تمام تلاش خود را برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات و تولیدات بکارگیرند تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

لازم به ذکر است اداره استاندارد کیش فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده است و در تمامی حوزه ها از جمله تولید، صادرات، واردات خدمات نظارتی و آموزشی ارائه می کند.