ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی مدارس با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از رسیدگی به فضاهای آموزشی و بهبود کیفیت آموزش به عنوان یکی از ماموریت های سازمان یاد کرد و نقش ویژه آن در الگو شدن آموزش و پرورش کیش در کشور را مهم و سازنده خواند .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی در نشست شورای آموزش و پرورش که با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ، روز سه شنبه 7 شهریور در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد با تاکید بر اهمیت توجه به ارتقاء فضاهای آموزشی و رفع مشکلات موجود در آموزش و پرورش جزیره گفت: کمبود فضای آموزشی دولتی در کیش یکی از مهمترین دغدغه های سازمان به شمار رفته و باید برای رفع این مشکل اقدامات اساسی صورت گیرد.

سرهنگی در ادامه افزود: از ابتدای تیر تاکنون بالغ بر 25 میلیارد تومان هزینه توسط سازمان منطقه آزاد کیش از محل بودجه سالانه فرهنگی و آموزشی صرف بهسازی و نوسازی مدارس کیش شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان در آستانه سال تحصیلی جدید عنوان کرد : از حداکثر فضاهای موجود برای افزایش سرانه آموزشی در کیش استفاده خواهد شد .

وی همچنین اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش و تعیین و تخصیص بودجه و اعتبار از سوی این وزارت خانه در مهر سال جاری به آموزش و پرورش کیش ، نسبت به کلنگ زنی و ساخت چند مدرسه جدید اقدام خواهد شد.

سرهنگی تصریح کرد: تبدیل آموزش و پرورش جزیره به الگوی آموزشی در کشور به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های سازمان منطقه آزاد کیش به شمار می رود که این امر با حمایت های وزارت آموزش و پرورش محقق می شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در صورت پرداخت فوق العاده ویژه به معلمان کیش از سوی وزارت آموزش و پرورش، سازمان نیز نسبت به امر تجهیز، تعمیر و بهسازی مدارس به صورت مضاعف اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید بر همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش، اداره کل استان هرمزگان با سازمان منطقه آزاد کیش در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش و همچنین پایین بودن سرانه فضای فیزیکی در کیش نسبت به سرانه کشوری اظهار داشت: با مشارکت 70 درصدی سازمان منطقه آزاد کیش و 30 درصدی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل استان هرمزگان نسبت به افزایش فضای فیزیکی مدارس کیش اقدام خواهد شد.

احمد محمودزاده نیز در این جلسه با تاکید به برگزاری ماهیانه شورای آموزش و پرورش در کیش گفت: با همکاری تمام دستگاه ها و نهادها در راستای اجرای قانون شورای آموزش و پرورش به عنوان یکی از قوانین مترقی در بحث نظام آموزشی کشور می توان بسیاری از مشکلات پیش رو در این حوزه را برطرف کرد.

محمودزاده از تامین و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش به عنوان یکی بزرگترین و مهم ترین سرمایه های کشور نام برد و اظهار داشت: در تمام اسناد بالادستی به این امر مهم نیز اشاره شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: افزایش فضای آموزشی و کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس های درسی می تواند در بهبود کیفیت آموزشی نقش مهمی ایفا کند.

گفتنی است، افزایش و توسعه مدارس دولتی، رسیدگی به وضعیت معیشت و مسکن معلمان، بهبود فضاهای آموزشی و مدارس، ارتقاء کیفیت در آموزش و پرورش، وام ودیعه مسکن، تامین نیروی انسانی، افزایش فضای آموزشی و بازنگری حق مسکن پرداختی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.