آیت الله سید احمد خاتمی خواستار انعکاس فضای معنوی کیش در رسانه ها شد

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت گسترده مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی بیانگر دینداری ساکنان و مسئولان کیش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیت الله سید احمد خاتمی که برای شرکت در مراسم رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به جزیره کیش سفر کرده است؛ یکشنبه 11 شهریور پس از اقامه نماز ظهر و عصر در سازمان منطقه آزاد کیش، از فعالیت های فرهنگی و مذهبی در این منطقه تقدیر و فعالیت های مذهبی در این منطقه را نشان دهنده ارادت قلبی مردم کیش به خاندان عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد.

وی با اشاره به سفر خود در گذشته به جزیره کیش به مناسبت عاشورای حسینی، ایام فاطمیه وسایر ایام مذهبی و مشاهده عشق و ارادت ساکنان کیش به ائمه اطهار تاکید کرد: معنویت کیش، هیچ از کل کشور کم ندارد؛ این جلوه کیش را برهمگان نشان دهید.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری از مسوولان کیش خواست در کنار توجه به رونق اقتصادی و انجام وظایف قانونی خود، در نشان دادن چهره دین در جزیره کیش بکوشند.

وی ادامه داد: فعالیت های مذهبی کیش به صورت دقیق اطلاع رسانی نشده است تا مردم به این مهم واقف شوند که جزیره کیش جای متدینین است.

آیت الله سید احمد خاتمی تاکید کرد: منظور از منطقه آزاد کیش، منطقه ای است که از لحاظ اقتصادی و تجاری، تابع قوانین خاص خود است و در آن فعالیت های تجاری تحت قوانین و مقررات متمایز انجام می شود. از اینرو تعاریف دیگر درخصوص منطقه آزاد فرهنگی و سیاسی مد نظر نبوده و نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ۱۱۹ سوره آل عمران بر لزوم خود باوری و رفع مشکلات کشور با اتکا به این مهم تاکید کرد و افزود: مشکلات کشور با ارتباط با کشورهای اروپایی رفع نمی شود.با آنان قهر و دعوا نداریم اما خواهش و تمنا نیز نداریم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: دلدادگی و امید به بیگانگان منکر است و سیاست بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب چنگ انداختن بر صورت آنان نیست بلکه دل ندادن به آنان است.