آغاز به کار نمایشگاه هنرهای تجسمی و نقاشی در مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش

نمایشگاه و فروشگاه هنرهای تجسمی در مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش گشایش یافت .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نمایشگاه که همزمان با عید سعید فطر با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و برگزار کنندگان این نمایشگاه افتتاح شد 320 اثر از 45 هنرمند کشورمان برای بازدید و فروش به نمایش در آمده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از این نمایشگاه با اشاره اینکه جزیره کیش ظرفیت های خوبی برای خلق و نمایش آثار هنری دارد گفت: گرچه جزیره کیش  برای تبدیل شدن به قطب هنری کشور در ابتدای راه قرار دارد و مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش نیز نیازمند زمان و استمرار در برگزاری نمایشگاه هاست تا به جامعه هنری کشور معرفی شود اما برگزاری این نمایشگاه با این حجم از آثار هنرمندان مطرح کشور گامی بزرگ برای نیل به این مقصود است.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه ها انگیزه خوبی برای ترغیب مجموعه داران و جذب آنان به جزیره کیش است که الیته این موضوع نیز زمانبر است و باید با ادامه این دست فعالیت ها از ظرفیت های خوب کیش بهره برداری کرد.

دکتر رضوانی تاکید کرد: در ادامه برگزاری این نمایشگاهها می توان با توسعه زیر ساخت های لازم برای نمایشگاه ها نظیر افزایش گالری ها، ساخت هتل در نزدیکی مجموعه هنری و موزه خلیج فارس، ایجاد فضاهای برگزاری کارگاه ها برای رشته های مختلف هنری براساس استانداردها، ایجاد فضاهای تفریحی و پاتوق هایی برای هنرمندان، ضمن جذب دوستداران هنر از داخل کشور، نسبت به جذب هنر دوستان از دیگر کشورها نیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه می توان از حضور هنرمندان مطرح کشور برای برگزاری کارگاههای آموزشی درکیش استفاده کرد گفت: در کنار زیر ساخت ها در برنامه ریزیها نیز باید مجموعه ای کامل از برنامه ها پیش بینی شود که همه هنرمندان و هنردوستان در زمینه های مختلف بتوانند از برنامه ها همزمان استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به حضور 700 هنرمند در موضوعات مختلف هنری در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: به مدد همت هنر دوستان در چهار سال گذشته ضمن توجه به هنرمندان و برگزاری برنامه های مختلف که باعث جذب هنرمندان زیادی به جزیره کیش برای سکونت و فعالیت شده موفق به ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از هنرمندان کیش شدیم که در حال حاضر بسیاری از جشن ها و جشنواره ها با کمک این هنرمندان برگزار می شود و در زمینه هنرهای تجسمی، نقاشی و خط  نیز در کنار بر پایی نمایشگاهها از آثار هنرمندان جزیره کیش در زیبا سازی فضای شهری و پروژه ها استفاده می شود.

دکتر رضوانی در پایان برگزاری این نمایشگاه را آغازگر راهی دانست که چنانچه ادامه یابد جزیره کیش را به پایگاه فعالیت های فرهنگی و هنری کشور تبدیل می کند که این امر توسعه گردشگری هنری را برای کیش به همراه دارد.

منصور آزاد کام برگزار کننده این نمایشگاه نیز با اشاره به اینکه در این نمایشگاه مجموعه ای زیبا از آثار هنرمندان در سبک های مختلف نقاشی، گرافیک، حجم، صنایع دستی، مجسمه و تندیس با نگاه به هنر ایرانی و اسلامی انتخاب و به نمایش در آمده است  گفت: در برگزاری نمایشگاهها در پی حضور جدی هنرمندان کشورمان در شاخه هنرهای تجسمی هستیم که آثار شان برگرفته از هنر ایرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی آثار عرضه شده در این نمایشگاه کار هنرمندان دانشجوست که آینده روشنی در این مسیر دارند گفت: ارزش آثار هنری عرضه شده دراین نمایشگاه حدود 9 میلیارد ریال است.

آزاد کام افزود: حضور آثار هنرمندان صاحب نام همچون استاد حسين محجوبي، داريوش فرد، پريسا شاد و ابوالحسين نبافيان از نقاط قوت این نمایشگاه است که علاقمندان زیادی را برای بازدید و خرید به این نمایشگاه جذب می کند. همچنین فرصت مناسبی برای دانشجویان و هنر دوستان است تا از این آثار ارزشمند دیدن کنند.

به گفته آزاد کام گرانترین تابلوی این نمایشگاه با قیمت  450 میلیون ریال و کمترین قیمت آثار عرضه شده  8 میلیون ریال است.

وی گفت: تمامی آثار دارای شناسنامه هستند و پس از فروش چنانچه خریدار هرزمان بخواهد نسبت به فروش اثر اقدام کند با قیمت روز این اثر از وی خریداری می شود که این امر نشان دهنده ارزش آثار هنری دردنیاست. زیرا بسیاری فکر می کنند خرید آثار هنری هدر دادن سرمایه است در حالیکه این اثار همانند دیگر اندوخته های فردی مانند طلا و یا ارز از اعتبار بر خوردار است .

وی در پایان با بیان اینکه این نمایشگاه تا 15 مرداد ماه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 17 تا 22 پذیرای علاقمندان به هنر است گفت: این نمایشگاه با توجه به امکانات خوب جزیره در زمینه های اقامتی، تفریحی، تردد، پذیرایی، آرامش و سهولت برای ورود هنردوستان خارجی در کیش برگزار شد تا با استمرار در برگزاری نمایشگاهها و برپایی تورهای هنری این منطقه به قطب فعالیت های هنری کشور تبدیل شود.

اين نمايشگاه با حمايت سازمان منطقه آزاد كيش و با همكاري انجمن علمي هنرهاي تجسمي ايران و انجمن هنرمندان خود آموخته ايران، در حال برگزاریست.

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیشیک مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی در بخش ساحل جنوب غربی جزیره است که در زمینی به وسعت 3620 متر مربع در جنوب غربی جزیره کیش ساخته شده است و 14 بهمن پارسال همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر اطلاعات در جزیره کیش به بهره برداری رسيد.

این سازه بتنی با ارتفاع 52 متر و قطر متوسط 10 متر برداشتی آزادانه از فرم طبیعی صدف دو کفه اي است که به وفور در سواحل خلیج فارس یافت می شود و مرواریدی در میان آن قرار گرفته است. نشانه عمودی که از میان سیر افقی سایت برخاسته می تواند نماد کاملی از جزیره کیش باشد که به واسطه رشد و شکوفایی اقتصادی و رقابت با بازار جهانی به منصه ظهور رسیده است و در میان دیگر جزایر خلیج فارس مقتدرانه در مسیر توسعه گام بر می دارد.

اين مجموعه هنري دارای فضاهایی شامل گالریها، سالن آمفی تئاتر بسیار مدرن برای سخنرانی های تخصصی و مجهز به اپلیکشن های مدرن و فضاهای پشتیبانی، بخش های اداری و مدیریتی، کافی شاپ، و بخش های پشتیبانی تاسیساتی و بهداشتی است. موزه ساخته شده در این مجموعه در بخش زیرين سازه افقي قرار دارد و تنها سقف مواج آن بر روی زمین قابل مشاهده است.