نشست مدیران عامل مناطق آزاد با مدیران دبیرخانه شورا

اولین نشست مشترک مدیران عامل و اعضاء هیئت مدیره سازمان های مناطق آزاد کشور با مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در سال 94 امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، در این نشست که اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشت برنامه ها و رویکردهای مناطق آزاد در سال 94 مورد بررسی قرار گرفت. 

اکبر ترکان در ابتدای این نشست با اشاره به توجه دولت به رویکرد توسعه ای مناطق آزاد در اقتصاد کشور گفت: بر اساس دستور رییس جمهور شاخصه هایی برای عملکرد و ارائه چالش های موجود بر سر راه این مناطق تهیه می شود تا با بررسی آنها در تصمیم گیری های کلان روند فعالیت ها در این مناطق سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: مناطق آزاد سر پل همکاری با همسایگان خود هستند و دولت مصمم است با تاسیس 4 منطقه آزاد دیگر در نقاط مرزی کسب و کار و تجارت با همسایگان رونق بگیرد. 

ترکان افزود: ایجاد این مناطق آزاد جدید در نقاط مرزی کشور به افزایش کارآفرینی، توسعه صادرات، توسعه امنیت ملی، افزایش اشتغال، ایجاد سرمایه گذاری های جدید و توسعه روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی با همسایگان منجر خواهد شد. 

وی با تاکید بر اصل شفاف سازی فعالیت ها در مناطق آزاد گفت: کلیه فعالیت ها، مزایده ها، مناقصات و واگذاری ها باید به صورت سریع و شفاف در سایت های سازمان های مناطق آزاد اطلاع رسانی شود. 

ترکان هم چنین تاکید کرد : با پیگیری مدیران مناطق آزاد٫ صنایع در این مناطق ساماندهی و  شناسنامه دار شوند.

در این نشست علاوه بر ارائه گزارش عملکرد مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد، معاونین دبیرخانه شورا نیز به ارائه پیشنهاد و برنامه های آتی در بخش های مرتبط پرداختند.