فضای عمومی کیش زیر پوشش رایگان وای فای قرار می گیرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از ایجاد شهر رسانه در برنامه های سالجاری خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده و آماده سازی زیر ساخت ها فضای عمومی این جزیره زیر پوشش رایگان WI-FI (وای فای) قرار می گیرد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ علی اصغرمونسان روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد اقدامات صورت گرفته و پیش رو در حوزه زیر ساخت های ارتباطی IT و ICT با توجه به نیاز جزیره گفت: از برنامه های جدی و در دست پیگیری در سالجاری، توجه به این 2 حوزه است ، 20 پروژه برای آن تعریف شده است که به مرور در حال اجرای آنها هستیم.

وی افزود : از نیمه دوم سال گذشته ایجاد 16 کیلیومتر فیبر نوری در شرق و شمال شرقی جزیره از جمله این اقدامات است و پیگیری زیادی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده تا بخش های ارتباطی کیش به نقطه خوبی برسد.

وی بیان کرد: در این حوزه وضعیت قابل توجهی نداشتیم اما با تلاش های صورت گرفته در طول سالهای اخیر شاهد بهبود این حوزه هستیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب ،فاصله معنا دار زیادی وجود دارد .

مونسان همچنین گفت : تلاش ما تدوین طرح هایی است که بخش خصوصی هم بتواند در آن ورود پیدا کند ، یکی از طرح های جدی و در دستور پیگیری در سالجاری ایجاد شهر رسانه است ، مدیر پروژه ای برای آن تعریف شده که در حوزه رسانه فعال است و کارها را پیگیری خواهد کرد.

وی یاد آور شد : سال گذشته بخشی از بازارهای کیش و سالن فرودگاه زیر چتر پوشش WI-Fi رایگان قرار گرفتند ، بدنبال این هستیم تا فضاهای عمومی جزیره کیش زیر پوشش رایگان WI_Fi قرار گیرد، پیگیری این موضوعات از اهداف جدی سازمان است که دنبال می شود.

طرح ایجاد زیرساخت شبکه اختصاصی فیبرنوری شهریور ماه سال گذشته آغاز شد که گامی مهم برای فراهم کردن بسترهای لازم برای توسعه فناوری و خدمات الکترونیک نوین در کیش است .

با این طرح ارتباط تمامی ساختمان ها و مراکز اداری سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های تابعه و مجموعه هایی مانند فرودگاه، بندرگاه تجاری، پایانه مسافربری و بیمارستان از طریق این شبکه برقرار شده است.

* افزایش شفافیت با الکترونیکی کردن سیستم و کوتاه شدن دست دلالان

مونسان در مورد اعمال سیاست تک پنجره ای در کیش و اینکه مراحل اداری برای سرمایه گذاران مطابق با سرزمین اصلی انجام می شود ؟ گفت: یکی از اقدامات خوب در 22 ماه گذشته افزایش شفافیت ها در سیستم ها بوده است ، در حوزه معاونت اقتصادی به نقطه مورد نظر رسیده ایم و کسی احساس نمی کند اقدامی بر اساس رانت صورت می گیرد ، یکی از نقاط مورد ابهام و سوال برانگیز در تمامی کشور حوزه شهر سازی است ،برای اینکه مدیران و کارکنان خود را از اتهامات این حوزه دور کنیم و اینکه سرمایه گذاران احساس آرامش کنند، بهترین راه این بود که فرآیندها در سیستم الکترونیک قرار گیرد .

وی توضیح داد : نرم افزارهای ما پس از یکسال خروجی پیدا کرده است ، تمامی محاسبات حوزه شهری با رایانه انجام می گیرد و خروجی قبض ها نیز از این طریق است که بزودی از این نرم افزار رونمایی خواهد شد.

مونسان به ایرنا گفت : این مساله آسودگی خیال برای تمامی مراجعان فراهم می کند ، تلاش داریم اطلاع رسانی ها از طریق پیامک به درخواست کنندگان در این حوزه صورت گیرد که با این روش دست دلالان در پرونده ها نیز کوتاه می شود .

وی خاطر نشان کرد : اقدام بعدی کاهش حضور متقاضیان در ادارات و ارتباط چهره به چهره است ، اسناد و مدارک برای دسترسی به صورت شبکه اسکن می شود تا برای ثبت شرکت ها و دیگر مراحل اداری نیازی به حضور و رفت و آمد چند باره نباشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: معاونت اقتصادی سازمان در حال تهیه نرم افزار است که بتوانیم سیاست تک پنجره ای همراه با شفاف سازی را اعمال کنیم.