فضاي كسب و كار در مناطق آزاد، آماده جذب منابع خارجي است

دبير شورای عالی مناطق آزاد تجاري كشور تاكيد كرد: شاخص هاي فضاي كسب و كار در مناطق آزاد كشور بهتر از سرزمين اصلي است و خيلي از قوانين داخلي مانند قانون كار در مناطق آزاد اجرايي نمي شود.

به گزارش فرینا اکبر ترکان در مصاحبه با راديو اقتصاد، گفت:‌ خوشبختانه ظرفيت هاي خوبي براي جذب منابع خارجي در مناطق آزاد در عرصه هاي فناوري ، گردشگري، صنعت خودروسازي و صنعت نفت و گاز و همچنين هتلداري داريم و هدف ما تبديل مناطق آزاد به قطب توسعه صادرات غيرنفتي است.

تركان افزود : در مرحله بعد بايد براي جذب سرمايه ايرانيان مقيم خارج از كشور كه اشتياق زيادي هم براي حضور در بازارهاي اقتصادي ايران دارند ، برنامه ريزي مي كنيم كه ارزش سرمايه هاي اين عزيزان هم به چند صدميليارد دلار مي رسد .

مشاور ارشد رييس جمهوري و دبير مناطق آزاد تجاري كشور گفت : در دولت يازدهم عقلانيت بر اداره امور كشور حاكم شده است و گسترش تعامل با جهان راه قطعي رييس جمهور است و ترديد نداريم اين مسير را تحت رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و رعايت خط قرمزهاي نظام ادامه مي دهيم.

وي افزود : هدف بعدي و نهايي ما جذب سرمايه هاي خارجي است كه شرايط فضاي كسب و كار براي اين گروه هم مطلوب است و اميدواريم با به نتيجه رسيدن جمع بندي مذاكرات هسته اي و ساماندهي مناسبات مالي و گردش بين المللي پول در اقتصاد ايران بتوانيم اهداف اقتصاد مقاومتي را در مناطق آزاد تجاري و صنعتي و همچنين ويژه اقتصادي تحقق بخشيم .

آقاي تركان گفت :در دوره جديد بايد در صنعت نفت و گاز كشور كه پايدارترين مزيت بين المللي محسوب مي شود ، بيشتر سرمايه گذاري كنيم تا اين صنعت به جايگاه واقعي خود برسد و ايران نقش بين المللي فعال خود را مانند قبل به دست آورد .

وي افزود : اقتصاد نفتي ما شامل استخراج ، فرآوري و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاست كه صنعت نفت و گاز در اين عرصه بيشترين نقش را دارد و مي تواند اقتصاد ملي و كلان كشور را هم در مسير توسعه بدنبال خود بكشد .

تركان گفت : ما هرگز سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي را فراموش نمي كنيم و هميشه به اين رويكرد پايبندخواهيم بود و هرگونه توسعه مناسبات بين المللي و جذب سرمايه گذاري هاي خارجي و بهبود فضاي كسب و كار بين المللي را در اين چارچوب پيگيري ميكنيم و اميدواريم اقتصاد ايران به جايگاه برتر منطقه و متناسب با شان ملت عزيز ايران برسد .