مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

زیرساخت های کیش در خط پایان قرار گرفته است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد زیرساخت های لازم در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این جزیره خبر داد و گفت: کیش آماده ارایه خدمات به شمار گردشگران داخلی و خارجی درسال های آتی است

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آژاد کیش٫علی اصغر مونسان در تشریح عملکرد و اقدامات این سازمان در دولت یازدهم، افزود: در حوزه اقتصادی به رغم فضای رکود و تورمی حاکم بر کشور، حدود 6 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشتیم و پروژه های مختلفی را در این ارتباط تعریف کردیم.

وی ادامه داد: ارزیابی اثربخش عملکرد سازمان پارامترمهمی است که می تواند با بررسی و شناخت برنامه های اجرا شده، به مجموعه مدیریت سازمان برای ادامه برنامه ها یا ایجاد تغییرات راهبردی برای توسعه و پیشبرد فعالیت ها کمک کند.

مونسان اظهار داشت: در این مدت، رویکرد خود را از حوزه ساخت و سازهای مسکونی به سمت پروژه های گردشگری سوق دادیم البته در ابتدای کار فکر می کردیم دچار افت شدید سرمایه گذاری شویم چرا که در بخش های مسکونی درصدهایی سود وجود دارد اما پروژه های گردشگری از سود پایین تری برخوردار هستند.
وی ماموریت اصلی کیش را توسعه گردشگری و تجارت عنوان کرد و افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، ارایه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی در این جزیره با سهولت و سرعت بیشتری همراه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، طبیعت بکر، همجواری با خلیج فارس و سواحل نیلگون این جزیره را از شاخصه های طبیعی مورد توجه گردشگران دانست و افزود: موفقیت این منطقه در رونق اقتصادی و گردشگری، نقش موثری در ارتقاء این صنعت در کشور برعهده خواهد داشت.

وی با بیان آنکه ایجاد زیرساخت های مختلف و برنامه ریزی های منسجم و هدفمند لازمه توسعه گردشگری است، افزود: معرفی ظرفیت های کیش در عرصه های بین المللی، از جمله مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مونسان تاکید کرد: در اقتصاد امروز دنیا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، زیرا بعد از سهولت واردات و صادرات در این مناطق، مباحثی همچون سرمایه‌گذاری، گردشگری و خدمات دیگر به مرور بر ویژگی‌های این مناطق می افزاید از این رو همگان بر ضرورت استفاده درست از پتانسیل‌های این مناطق در جهت توسعه اقتصادی، ارزآوری، اشتغالزایی ورود به بازارهای بین‌المللی تاکید دارند.

وی افزود: اکنون تحولات در کیش به کمک پیشرفت های علمی و تکنیکی سرعت یافته و برای حفظ این دستاوردها باید مسیر اهداف تبیین شده را بدون فوت وقت ادامه دهیم.

وی افزود: استقبال گردشگران بسیار برای سفر به این جزیره زیبا، موجب پیشرفت فعالیت های گردشگری در این جزیره شده و توسعه فضاهای تفریحی، تجاری و گردشگری؛ جذب توریسم را به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل کرده است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این سازمان در حوزه شهری نیز موفق به اجرای طرح‌هایی نظیر احداث پارک شهر، کمپ ستاد بحران، پارک ساحلی، پارک خانواده، فضای سبز و زیباسازی، ساخت میدان و تکمیل اسکلت فلزی مصلای کیش شده است.

وی ادامه داد: ارتقای موقعیت تجاری کیش پس از عملیات عمرانی و اتمام طرح های نیمه تمام بندرگاه موجب شده پروژه های جدید به عنوان پلی تخصصی برای دستیابی به بازارهای جهانی از طریق دریا محسوب شوند.
مونسان در خصوص امور زیرربنایی این جزیره رویایی نیز گفت: راه‌اندازی اسکله ١٢ هزار تنی، اسکله ٣٥ هزار تنی، فاز دوم نیروگاه برق و تصفیه‌خانه ١٠ هزار متر مکعبی مهم‌ترین عملیات زیربنایی این جزیره محسوب می شوند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه صنعت نیز با هدایت سرمایه ها به سمت صنایع دانش بنیان ضمن حفظ منظر گردشگری کیش و بکارگیری ظرفیت های این منطقه در خصوص توسعه صنعت، اقداماتی نظیر تصویب ٢٣ طرح سرمایه‌گذاری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ٣٠٠٠ میلیارد ریال، ارایه خدمات فنی و مهندسی نفت، تولید شناورهای تفریحی و گردشگری، ساخت مجموعه بزرگ انبارهای کیش با مشارکت بخش خصوصی و ساخت شهرک صنعتی با کاربری خدمات صنعتی را به نتیجه رسانده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ورود ایرلاین‌های ترکیه به کیش را از دیگر برنامه های این سازمان جهت توسعه گردشگری در دولت جدید دانست و افزود: توسعه گردشگری سلامت، افزایش پروازهای خارجی، برقراری پرواز مسقیم کیش- استانبول، برقراری پرواز مستقیم کیش – نجف، توسعه صنعت توریسم برای ارتقاء میزان گردشگران  از 1.5به 4.5 میلیون نفر گردشگر، سامان‌دهی کانترهای گردشگری تحت عنوان سیستم جامع فروش خدمات، استانداردسازی و درجه‌بندی هتل‌ها و نظارت مستمر بر عملکرد تاسیسات گردشگری کیش از جمله اقدامات انجام‌ شده در این حوزه است.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه امور شهری طرح‌های دیگری را در دست اجرا دارد که ساخت پارک شهر، ساخت کمپ ستاد بحران، بازسازی و سامان‌دهی مدارس جزیره کیش، ساخت پارک ساحلی کلبه هور، ساخت پارک خانواده، ایجاد فضای سبز و زیباسازی در منطقه، آسفالت معابر شهری و ساخت میدان سنایی از جمله این طرح‌هاست که هم اکنون به نتیجه رسیده یا در حال اجراست.