اجرای مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در کیش

مرحله دوم طرح تکمیلی ایمن سازی فلج اطفال از 30 بهمن در کیش آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس مرکز توسعه سلامت با اشاره به اینکه این طرح در ۴۰ شهر مرزی استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان   اجرا می شود گفت: طرح ایمن سازی کودکان برابر ویروس وحشی فلج اطفال همچنان در شهر هایی که اتباع خارجی در آن ها رفت و آمد می کنند اجرا می شود.

مرحله دوم طرح تکمیلی ایمن سازی فلج اطفال از 30 بهمن در کیش شروع می شود و تا 4 اسفند ادامه دارد.

وی افزود: این طرح به دو صورت خانه به خانه و با استقرار پایگاههای ثابت در سطح شهر اجرا می شود و خانواده ها می توانند برای واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال صبح و بعد از ظهر به مرکز  سلامت جامعه بوعلی، پایگاه های صدف و کمپ سحر و بعد از ظهر ها به بازارها مراجعه کنند.

این مسئول  خاطر نشان کرد: خانواده هایی که فرزندانشان بیماری خاص، یا بیماری های  نقص سیستم ایمنی و یا تب دارند حتما به مجریان طرح ایمن سازی فلج اطفال اطلاع دهند.. نیروهای داوطلب بسیجی، هلال احمر، مرکز توسعه سلامت، بهزیستی و بیمارستان در این طرح با یکدیگر همکاری می کنند.

این طرح به مدت 5 روز در دو شیفت صبح و عصر همانند مرحله قبل با بیش از 35 تیم سیار و 13 پایگاه ثابت و 20 نیروی پشتیبان در 8 حوزه عملیاتی اجرا می شود.

در این مرحله نیز از واکسن دو ظرفیتی خوراکی استفاده می شود و تمامی کودکان متولد 25 دی ماه 90  به بعد واکسن خوراکی دریافت می کنند.

گفتنی است در مرحله اول این عملیات که در دی ماه اجرا شد در مجموع سه هزار و 900 کودک زیر 5 سال ایرانی و غیر ایرانی واکسن فلج اطفال دریافت کردند.