آموزش و پرورش در اولویت برنامه ها است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به برنامه های کلان مناطق آزاد اظهار داشت: مقوله آموزش و پرورش يكي از اصلي ترين، كليدي ترين و اولويت دار ترين برنامه ها در مناطق آزاد و ويژه اقتصادی محسوب مي شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم در چهارمین نشست شورای راهبردی آموزش و پروش در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: دولت يازدهم نگاه جدیدی به مناطق آزاد كشور داشته است. 

زم تاکید کرد: بر خلاف 20 سال گذشته که در این مناطق رویکرد اقدامات بر مبنای فعالیت های اقتصادی و عمرانی بوده اما در حال حاضر توسعه اقتصادی در عرض توسعه انساني قلمداد می شود. 

این مقام مسئول در مناطق آزاد کشور گفت: تاکنون در قوانین و مقررات مناطق آزاد مقوله توسعه انسانی تعریف نشده و رشد جوامع محلی مغفول مانده است به همین دلیل توسعه جوامع محلی جدی گرفته نشده و آنها در بسترهای سنتی خود مانده اند که این امر موجب عقب ماندگی توسعه اقتصادی نیز شده است. 

محمدعلی زم ادامه داد: در معاونت فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی 65 مأموریت اصلی برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری تعریف شد که آموزش و پروش یکی از اصلی ترین این محورها است. 

معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: دیگر در مقوله توسعه مناطق آزاد فردیت و فردگرایی مطرح نیست و تمامی مسائل از طریق قانون پیگیری و انجام می شود. 

وی افزود: باید بر اساس برنامه ریزی ها؛ مدارس مناطق آزاد را بین المللی کنیم تا دانش آموزان و دانشجویان کشورهای هم جوار این مناطق نیز بر حسب ضرورت بتوانند از امکانات آموزشی مدارس و دانشگاه ها در این مناطق بهره مند شوند.

وی هم چنین در این نشست از حمایت ها و همکاری های معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غير دولتي برای برنامه ریزی در امر توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس تفاهم نامه این وزارتخانه با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تقدیر و تشکر کرد. 

چهارمین نشست شورای راهبردی آموزش و پروش در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با حضور حجت الاسلام زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غير دولتي، توسعه مشاركت هاي مردمي و امور خانواده، مرتضی رییسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.