پیام نوروزی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش

دوباره بوی بهار، دوباره شادابی و طراوت، دوباره صدای گام‌های آشنای فصل تازگی در هیاهوی زندگی، دوباره سالی جدید و پر امید و امیدواری در بهره مندی از تحول احوال برای رسیدن به كمال و نیكی.

حوّل حالنا الی احسن الحال

آغاز سال 1394 هجری شمسی را به همه ایرانیان به ویژه كیشوندان گرامی و گردشگران عزیز نوروزی كیش تبریك و تهنیت عرض می نمایم.

سالنمای 1394 در حالی ورق می خورد كه ایام فاطمیه در مقدمه آن قرار داشته و نوروز امسال مزین به نام مبارك حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شده است. این ایام فرصتی گرانبها برای بهره مندی از فضایل نیكوی اخلاقی ایشان است، باشد كه به بركت توسل به دخت گرامی رسول مكرم اسلام (صلی الله علیه و آله) روزهای‌مان سرشار از خلوص و معنویت باشد.

در سالی كه گذشت جزیره زیبای كیش تحولات بسیاری را در حوزه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تجربه كرد و هر روز خاطره ای از تغییر و تحول در آبادانی كیش ثبت شد.

در پس تدبیر دولت امید، چهره كیش ظرف یكسال گذشته با ساماندهی معابر و ایجاد تاسیسات شهری و گسترش فضای سبز، راه اندازی شبكه فاضلاب و بهره برداری از تصفیه خانه بزرگ فاضلاب كیش، توسعه عمرانی غرب و جنوب جزیره كیش، دگرگون شد.

در همین مدت كوتاه توسعه زیر ساخت‌های كیش مورد توجه قرار گرفت و برای تامین امكانات در توسعه روز افزون، ساخت دومین نیروگاه برق و تامین آب در این جزیره آغاز گردید. گستردگی باغ‌ها و تفرج‌گاه‌های گردشگری کیش افزوده و رنگ و لعاب كیش برای جذب گردشگران بیشتر شد.

ظرفیت‌های بندرگاه تجاری كیش برای توسعه تجارت و بازرگانی بیشتر شده و طرح های جدیدی برای گسترش فضای تخلیه و بارگیری كشتی‌های بزرگ آغاز گردید و در ادامه اجرای طرح های توسعه فرودگاه بین‌المللی‌كیش، بخش عمده ای از پروژه بزرگ ترمینال جدید مسافری فرودگاه اجرا شد.

در پی این اقدامات سرمایه‌گذاران بسیاری نیز، با وزیدن نسیم امید به اقتصاد كشور، برای بهره مندی از فضای باز اقتصادی به كیش آمده اند و بازار سرمایه را در این جزیره گرم نموده اند.

اینك در آستانه بهار و به شكرانه ارمغان باشكوه خداوند و تجدید حیات زمین، دست نیاز به سوی ذات اقدس الهی برداشته و برای نیك فرجامی همه تلاش‌ها و زحمات فرزندان این مرز و بوم و سرافرازی میهن اسلامی‌مان، دعا می‌كنیم.

امید است در سال جدید نیز توفیق هر چه بیشتر در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمتگزاری به مردم شایسته كشورمان نصیب ما شود. اِن شاءالله

علی اصغر مونسان

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش