با قرائت پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ؛

یازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان درجزیره کیش آغاز بکار کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برپايي يازده دوره نمايشگاه تخصصي بين‌المللي در حوزه عمران وساختمان را نشان دهنده قوام و تجارب بسيار ارزشمند اين نمايشگاه و پويايي ابعاد فني و تخصصي آن دانست.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه عمران وساختمان با حضورمشاورعالی مدیرعامل ٫معاونان ومدیران سازمان منطقه آزاد کیش و رئيس فراكسيون تعاون مجلس شوراي اسلامي ، معاون وزير تعاون،كار واموراجتماعي ، رئيس اتاق تعاون ٫ رئيس سازمان نظام كارداني ساختمان كشور ومدیران ودست اندرکاران صنعت ساختمان کشور درمرکز نمایشگاههای بین المللی کیش برگزار شد.

دراین مراسم رسول کشت پور به قرائت پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پرداخت .

دراین پیام دکتر مونسان برپايي يازده دوره نمايشگاه تخصصي بين‌المللي در حوزه عمران وساختمان را نشان دهنده قوام و تجارب بسيار ارزشمند اين نمايشگاه و پويايي ابعاد فني و تخصصي آن دانست.

وی از منطقه آزاد كيش به دليل فرصت‌هاي قانوني و موقعيت مناسب جغرافيايي و امكانات، تأسيسات و تسهيلات ايجاد شده در اين منطقه به عنوان يكي از قابل‌ترين و مستعد ‌ترين مناطق براي برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي بويژه در حوزه‌هاي بين‌المللي یاد کرد وافزود: اين جزيره زيبا به پشتوانه قوانين و مقررات تسهيل كننده امور بانكي، تردد اتباع خارجي و مبادلات ارز و كالا و همچنين بهره‌گيري از امكانات مناسب نمايشگاهي در فضاهاي كاملا تخصصي، از بهترين شرايط براي برگزاري طيف وسيعي از اين دست نمايشگا‌ه‌ها برخوردار است.

وجود سرمايه‌گذاران و منابع سرمايه‌اي وسيع و تفكر توسعه محور در کیش به عنوان عامل تبديل این جزیره به كارگاهي عظيم در ساخت و ساز و توسعه فيزيكي از دیگر بخش های یاد شده درپیام دکتر مونسان بود كه به خودي خود با عث افزایش جذابيت کیش براي فعالان عرصه صنايع ساختماني و عمراني است.

درادامه این پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از يازدهمين دوره نمايشگاه عمران و ساختمان كيش به عنوان زمینه ای یاد کرده بود که مي‌تواند با در آميختن ويژگي‌هاي منحصر بفرد اين نمايشگاه با مزيت هاي برشمرده در اين منطقه، به ارتقاء سطح كمي و كيفي صنعت عمران وساختمان در مسير توسعه رويدادهاي بازرگاني و تجاري نيز كمك کند.

استفاده از تجارب ساير كشورهاي پيشرفته جهان با نگاهي به امكانات، تفاوت‌هاي اقليمي و فرهنگي كشور با هدف توسعه فناوري‌هاي نوين صنايع ساختمان و تطابق آن با استانداردهاي روز جهان از دیگر موارد مورد تاکید دکتر مونسان دراین پیام بود.

وی درپایان از سازمان منطقه آزاد كيش به‌ عنوان كارگزار دولت تدبير و اميد در استفاده از راهكارهاي علمي و توان تخصصي و تكنيك‌هاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌ برای ارتقاع سطوح كيفيتي فعاليت‌هاي عمراني خود در جزاير كيش، هندورابي و فارور بزرگ و كوچك یاد کرد.

مهدی موذن رئيس سازمان نظام كارداني ساختمان كشوردر این مراسم با اشاره به رشد روز افزودن ساخت وساز درکشور گفت: چنانچه میزان ساخت وساز را درکشور سالیانه یک میلیون واحد بدانیم روزانه حدود سه هزار واحد ساختمانی احداث می شود.

اینکه چه میزان به این مسئله بپردازیم که آیا قرار است این ساختمانها به بافت فرسوده چند سال آینده کشور افزوده شود مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان کشور قرارگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده ها درحال حاضر مسکن ندارند و بین 6 تا 7 میلیون جوان نیز درسن ازدواج و نیازمند مسکن هستند گفت : تا 10 سال آینده اگر سالانه 1 ونیم میلیون مسکن ساخته شود به نقطه توازن می رسیم.

وی بهره گیری از تکنولوژیهای روز دنیا درساخت وساز را بهترین راه حل درزمینه ساخت سازه های مهندسی عنوان کرد وگفت : برگزاری این نمایشگاه ها بستر فراهم شدن این امکان است.

بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون درادامه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی عمران وساختمان کیش سهم صنعت ساختمان دراقتصاد کشور را بالغ بر 30 درصد عنوان کرد وگفت: این آمار نشان دهنده تاثیر این صنعت در رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

وی از صنعت ساختمان به عنوان ارزانترین بخش اشتغال زا یاد کرد و افزود: برای ساخت هر 65 تا 70 متر بنا یک شغل ایجاد می شود که با احتساب آمارساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی 70 متری براساس الگوی وزارت راه وشهر سازی کشور درسال به همین میزان نیز اشتغال ایجاد می شود.

عبداللهی به عنوان علت دیگر اهمیت توجه به صنعت ساختمان سهم 40 تا 60 درصدی هزینه های مسکن را درسبد خانوار دانست و گفت : رشد اقتصادی حوزه مسکن درسال گذشته حدود 24 درصد بود که درهیچ یک از حوزه های دیگر چنین سودآوری را شاهد نیستیم.

رییس اتاق تعاون درپایان برگزاری این نمایشگاه را عامل رونق صنعت ساختمان وافزایش کیفی سازی عنوان کرد.

ایرج نديمي رئيس فراكسيون تعاون مجلس شوراي اسلامي دربخش دیگری از این مراسم گفت : تعاونی ها به عنوان یکی از بخش های موثر در رونق صنعت ساختمان درکشور درحال فعالیت هستند.

وی افزود : این تعاونی ها با کاهش هزینه ها وتسهیل شرایط برای خانواده ها با سطح درآمدی متفاوت امکان خرید مسکن را فراهم می کنند.

ندیمی با اشاره به اهمیت کیفی سازی و توجه به آمارهای اقتصادی جهان دربخش صنعت ساختمان گفت : سازه های با کیفیت درمرور زمان نیز با حفظ جاذبه ها و زیبایی به گرانترین اماکن و ساختمان ها تبدیل می شوند که این امر نشان دهنده اهمیت کیفی سازی درصنعت ساختمان است.

وی درپایان با تاکید برلزوم توجه بیشتر به کیفیت واستفاده از دستاوردهای نوین٫ صنعت ساختمان را با سیاست های همه بخش های کشور مرتبط دانست .

حمید کلانتری معاون امورتعاون وزارت تعاون٫ کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه چهار نوع تعاونی دربخش های مختلف صنعت ساختمان کشور فعالیت می کنند گفت: بهره وری سرمایه٫ خرید جمعی٫ فروش جمعی٫ تسهیل شرایط٫ اشتغالزایی و انبوه سازی از جمله ویژگیهای تعاونی ها هستند که نقش به سزایی در رشد اقتصادی وارتقاء صنعت ساختمان کشور دارند.

وی برگزاری نمایشگاههای عمران وساختمان را فرصت مناسبی برای تعاونی ها ودست اندرکاران صنعت ساختمان دانست و افزود: فراهم شدن امکان دسترسی یک جا به همه بخش های مورد نیاز درصنعت ساختمان از مزیت های این نمایشگاهها برای متخصصان وفعالان این صنعت است.

منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر سازمانهای مهندسی وتشکل های حرفه ای وزارت راه وشهرسازی هم درپایان این مراسم با تشکر از سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری این نمایشگاه گفت: توسعه مهندسی ساختمان از ارکان مهم درصنعت ساختمان است .

وی افزود: با توجه به شایستگی وتوانمندی مهندسان ایرانی باید دربحث ضوابط اجرایی ونیروی انسانی متبحر به جایگاهی برسیم که درتمام دنیا از مهندسان ودست اندرکاران صنعت ساختمان کشورمان به عنوان برترین ها یاد شود.

ارتقاء کیفیت مصالح ساختمانی و رسیدن به ایده ال های مطلوب دراین صنعت از دیگر موارد مورد تاکید منوچهر شیبانی درسخنانش بود.

نمایشگاه بین المللی عمران وساختمان از 

5 خرداد با حضور 111 شرکت داخلی و 18 نمایندگی خارجی در فضایی به وسعت 5 هزار مترمربع درکیش گشایش یافت و تا 8 خرداد ادامه دارد.