گردهمایی بزرگان فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار در جزیره کیش

نمایشگاه بین المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات کیش و برق پایدار (Kitex 2024) از 19 تا 22 شهریور امسال در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست خبری این نمایشگاه با حضور علی سوری مدیر فناوری، اطلاعات و ارتباطات این سازمان، جواد مرادپور مدیر اجرایی این نمایشگاه، سمیه قاصدی مدیر شرکت ایپک بوم و رسانه های گروهی، عصر دوشنبه 5 شهریور در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

جواد مرادپور مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش در این نشست خبری گفت: این نمایشگاه با رویکرد تعامل، رقابت سالم و ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفت ها در زمینه شهر هوشمند، اینترنت اشیا و انرژی های تجدید پذیر، هوش مصنوعی و کسب و کار، توزیع، مصرف و برق هوشمند،اتصال پذیری و ارتباطات، فناوری‌های نرم و خلاق، زیرساخت، امنیت و برق پایدار برپا می شود.

وی افزود: شورای سیاستگذاری این نمایشگاه از سه ماه گذشته با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صمت، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای هماهنگی فاوا، اتحادیه صنعت مخابرات ایران، اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بالغ بر 14 تشکل دیگر شکل گرفت و امید است این نمایشگاه تخصصی بتواند به اهداف مدنظر خود دست یابد.

مرادپور ادامه داد: انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، انجمن افتا، سندیکای صنعت برق ایران، سندیکای شناسایی و مکان یابی رادیویی کشور، اتاق بازرگانی ایران، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، شرکت مخابرات ایران و ستاد اتصال پذیری و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری که یارانه حمایتی را برای شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور حاضر در این نمایشگاه در نظر گرفتند؛ از حامیان برگزاری این نمایشگاه هستند.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش با بیان این که از سفرای ۲۹ کشور آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است؛ گفت: امیدواریم سفیران و وابستگان تجاری این مجموعه‌ها به عنوان خریدار فن آوری فنی- مهندسی، در این نمایشگاه حضور یابند. چرا که این مهم باعث انگیزش شرکت کنندگان خواهد شد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش صرفاً یک نمایشگاه نیست بلکه می تواند ترسیم گر نقشه راه آتی وزارت ارتباطات و اطلاعات باشد که در این نمایشگاه، 4 معاونت این وزارتخانه حضورفعال دارند و 5 پنل تخصصی را برگزار می کنند که این اهمیت موضوع نمایشگاه را از دید وزارت ارتباطات بیان می کند و در این میان سه تا پنل تخصصی نیز توسط وزارت صمت برگزار می شود.
مرادپور تاکید کرد: نزدیک به 50 نشست تخصصی، پنل تخصصی، کارگاه های آموزشی و رونمایی ها را در این نمایشگاه داریم که سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان پیشگام و پیشرو بخشی از این موارد را با همکاری حوزه های مربوطه و بخش خصوصی راهبری می کند.

مدیر اجرایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش که به اختصار کیتکس ۲۰۲۴ نامگذاری شده است؛ از سال ۱۳۹۷ به صورت دو سالانه برگزار می شود و قصد داریم از سال آینده آن را به صورت سالانه برپا کنیم.
وی تصریح کرد: علاقه مندان و مخاطبان نمایشگاه بین المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار کیش (Kitex 2024) می توانند در بازه زمانی برگزاری این نمایشگاه، هر روز از ساعت 9:00 تا 12 و 30 دقیقه در همایش و نشست های تخصصی و از ساعت 17:00 تا 22:00 در نمایشگاه حضور یابند.
همچنین علی سوری مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست تاکید کرد: این سازمان نقش حمایتی و سیاستگذاری را در نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدارکیش بر عهده دارد و حوزه های امنیت، هوشمند سازی، زیرساخت جزیره، شهر نوآوری کیش، هوش مصنوعی و حوزه "حاکمیت داده ها" از جمله حوزه هایی است که این سازمان برای مشارکت و سرمایه گذاری در آنها علاقه مند است.
وی با بیان این که پروژه فیبر نوری جزیره کیش با هدف ایجاد زیرساخت های ارتباطی پایدار و با کیفیت در جزیره کیش ایجاد شده است؛ افزود: ایجاد امنیت در بستر هوشمند سازی، سامانه جامع گردشگری، پلت فرم زیست بوم کیشوندی، بهینه سازی فرایندهای سازمان وحرکت کیش به سمت ایجاد شهر هوشمند 5 محور تحول در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش است.
سوری با اشاره به کارت کیشوندی و کارکردهای مختلف آن گفت: در نظر داریم که قابلیت های کارت کیشوندی را ارتقاء دهیم و کیشوند با بالا بردن امتیاز خود از طریق قانون مداری بتواند در سطوح مختلف رشد کند که این موضوع با تکمیل فرایندها در سطح گسترده اطلاع رسانی خواهد شد و این موضوع در بسیاری از بخش های سازمان در دست پیگیری است