گرامیداشت هفته دولت و بهره برداری از پنج طرح عمرانی و توسعه ای درکیش

به مناسبت هفته دولت و با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مشاور رییس جمهور و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بهره برداری از پنج طرح عمرانی و توسعه ای در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، صبح چهارشنبه 6 شهریور و با حضور دکترمرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مشاور رییس جمهور، دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از مسئولان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه، پنج طرح عمرانی در جزیره کیش به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی چند طرح توسعه ای آغاز شد.

در این مراسم نخست تونل ارتباطی دکل های تجمیعی مخابراتی با شبکه زیرساخت فیبر نوری به متراژ 5 کیلومتر با هدف ارتقاء خدمات به مشترکان تلفن همراه و اینترنت به بهره برداری رسید و پس از آن عملیات اجرایی توسعه شبکه زیر ساخت فیبر نوری و تونل ارتباطی جزیره کیش با متراژ 60 کیلومتر آغاز شد.

به گفته امیر سوداگران مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات، در حال حاضر در جزیره کیش20 کیلومتر شبکه اختصاصی برای ارائه خدمات به سازمان ها، ادارت و نهادهای مستقر در منطقه اختصاص یافته و توسعه شبکه زیر ساخت فیبر نوری و تونل ارتباطی با متراژ 60 کیلومتر برای ارائه خدمات مطلوب تر به صاحبان صنوف و کسب و کارهای جزیره کیش در دستورکار قرار گرفت که امروز در مرحله نخست بهره برداری از 5 کیلومتر این طرح آغاز شد.

مرکز نوآوری کیش دومین طرحی بود که به بهره برداری رسید. ساختمان برج نوآوری بازیر بنای 750 متر مربع و بنای مفید 5500 مترمربع در 13 طبقه ساخته شده و امکان استقرار 40 واحد فعال در عرصه نوآوری و فناوری های نوین از جمله استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را فراهم کرده است. حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان با اختصاص فضای فیزیکی به عنوان یک پیشران، و فراهم کردن مرکزی جهت کاربردی شدن ایده های نوین مهم ترین هدف تاسیس برج نوآوری کیش است.

دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت تبدیل کیش به پایلوت فعالیت های پژوهشی و طرح های نوآورانه گفت: بالا بردن شاخص های علمی و فناوری و هدایت و هماهنگ کردن مجموعه دانشگاهی و دانشی، توسعه پایدار یکپارچه جزیره، ساماندهی بستر اطلاعات و فراهم کردن زمینه ایجاد دولت الکترونیک و بسترسازی شهر دانش و هدایت منابع سرمایه انسانی، علمی و اقتصادی به سمت رونق اقتصادی منطقه از دیگر اهداف تاسیس برج نوآوری کیش است.

سومین مجموعه ای که بهره برداری از آن در هفته دولت در کیش آغاز شد ساختمان اداری پلیس راهور کیش بود. ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به ساکنان و گردشگران کیش با توسعه فضای فیزیکی از اهداف ایجاد ساختمان جدید اداری پلیس راهور کیش بود. ساخت این بنا بر عهده شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش بود که در فضایی به وسعت 3 هزارمترمربع اجرا شد. مساحت ساختمان اصلی 800 مترمربع و مساحت ساختمان شماره گذاری و نگهبانی 300 متر است. از این پس کار های اداری همچون تعویض پلاک، نقل و انتقالات و دیگر خدمات خودرویی و موتوری در این ساختمان انجام می شود.

ایمانی نسب رییس پلیس اداره راهور کیش با بیان این که این مجموعه در بخش های صدور، اجرائیات، ترخیص، شماره گذاری و بازدید خودروها آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان  است  افزود: این ساختمان از لحاظ مساحت و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در شرایط بسیار مطلوبی قرار داشته و از این پس  مراجعه کنندگان هیچ  دغدغه ای از لحاظ فرایند کارهای اداری در پلیس راهورکیش نخواهند داشت.

در ادامه مراسم گشایش طرح های عمرانی در هفته دولت در کیش، شرکت کیش چوب که در سال های قبل یکی از شرکت های تولیدی فعال در زمینه ساخت ملزومات چوبی بود و به دلیل مشکلات اقتصادی و مدیریتی تقریبا نیمه تعطیل شده بود با حضور مسئولان بازگشایی شد.

این کارخانه درفضایی به وسعت 20 هکتار و با سرمایه گذاری حدود 8 هزارمیلیارد ریال ایجاد شده و تا پایان امسال زمینه اشتغال بیش از 400 نفر را فراهم می کند. سالن های تولید این مجموعه 60 هزارمترمربع وسعت دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه تعطیلی این واحد تولیدی ناشی از شرایط اقتصادی کشور بوده است گفت: این کارخانه که ازطریق بازاریابی موفق فعالیت خود را از سر گرفته و باز گشایی شد، از نظر حجم تولید، گستردگی فضا و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته در سطح کشور منحصر بفرد است و بازگشایی مجدد آن  نشان دهنده توانمندی بخش خصوصی داخلی برای مقابله با تحریم ها و فعالیت در فضای اقتصادی کنونی کشور است.

دکتر بانک با تقدیر از سرمایه گذاران، مهندسان و تولید کنندگان کارخانه کیش چوب برای تلاش پیگیر در جهت تحقق اهداف شرکت گفت: مایه مباهات است که این کارخانه ضمن اشتغالزایی برای صدها هموطن در زمینه افزایش صادرات مناطق آزاد هم نقش موثری ایفا می کند.   

فلاحی مدیر عامل شرکت صنایع چوب کیش در حاشیه این مراسم با تقدیر از سیاست های حمایتی و تعامل سازمان منطقه آزاد کیش با مسئولان این شرکت در جهت فراهم شدن زمینه فعالیت مجدد شرکت کیش چوب گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال از 100 درصد ظرفیت تولیدی کارخانه استفاده کرده و میزان صادرات محصولات را افزایش دهیم.

به گفته فلاح تولیدات این کارخانه علاوه بر مصرف داخلی، به عراق صادر شده و بزودی صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز آغاز می شود.       

شهر بازی پیشرفته کورش برند سنتر در مجموعه تجاری کوروش هم یکی دیگر از طرح های عمرانی بود که در هفته دولت در کیش به بهره برداری رسید. این شهربازی با سرمایه اولیه 150میلیارد ریال در فضایی به وسعت 2هزار مترمربع و با استفاده از80 دستگاه بازی برای کودکان سنین مختلف، با هدف توسعه امکانات تفریحی و ایجاد محیطی شاد و مفرح برای کودکان ساکن و یا گردشگر جزیره کیش ساخته شده است.

بر اساس این گزارش دکترمرتضی بانک و هیات همراه و دکتر مظفری و دیگر مسئولان در ادامه از روند ساخت دو هتل و چند مجتمع مسکونی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است بازدید کردند.

لازم به ذکر است عصر امروز چهارشنبه 6 شهریور نیز سند راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش، و نرم افزار های حقوقی معاونت توسعه مدیریت هم درمرکز همایش های بین المللی کیش رونمایی می شوند.