کلاس آموزشی تغذیه مناسب دانش آموزان در کیش برگزار شد

با توجه به اهمیت موضوع تغذیه در مدارس، کلاس آموزشی در مدرسه ابن سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بیتا ابراهیمی کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص تغذیه سالم و میان وعده های مفید برای دانش آموزان گفت: اصولا دانش‌ آموزان به 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان‌ وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمامی گروه‌های غذایی شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، سبزیجات، میوه‌جات و گروه نان و غلات مصرف کنند. تعادل و تنوع غذایی در این سنین مهم است.
وی افزود: تغذیه باعث رشد و تکامل بچه ها می شود و همچنین در سلامت آن ها نقش بسیار مهمی دارد. این مسئله در هنگام مدارس ممکن است دچار مشکلاتی شود که باید با دقت حل شوند چرا که در صورت بی توجهی می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی شود.
ابراهیمی تاکید کرد: ثابت شده است که بچه هایی که صبحانه می‌خورند، در مدرسه تمرکز بیشتری دارند و قدرت یاد گیری شان بالاتر است. صبحانه یكی از اصلی ترین وعده های غذایی روزانه كودك است. بچه هایی كه صبحانه نمی خورند دارای ضریب هوشی پایین تر و قدرت یادگیری و یاد آوری كمتری هستند.
وی گفت: تغذیه سالم کودکان را در دوران مدرسه بهتر است از خانه و با وعده صبحانه آغاز کنید. صبحانه تامین کننده انرژی صبحگاهی برای فرد بوده و با صرف صبحانه می توان به آغاز یک روز پر انرژی امیدوار بود. بررسی ها ارتباط معنا داری بین عدم مصرف صبحانه و افت تحصیلی در دانش آموزان گزارش می کنند.

کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش در خصوص مواد غذایی مناسب برای صبحانه گفت: شیر و نان، نان و خامه و عسل،  املت و نیمرو،  حلیم گندم  و یا عدس، شیر پاستوریزه، میوه  تازه، آبمیوه خانگی، خرما، نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و سبزی، کشمش، گردو، بادام، پسته،کنجد، انجیر خشک و برگه ها، عدسی، شیر برنج، فرنی، نان و خرما، شیر ونان، شیر و عسل، جوانه گندم و شیر، نان و کره و عسل پاستوریزه، نان و کره و مربا، نان و تخم مرغ  آبپز و گوجه فرنگی، نان و کره و خرما از مقوی ترین و مناسب ترین صبحانه برای دانش آموزان هستند.

شایان ذکر است برگزاری مسابقات ورزشی و اهداء جایزه به نفرات اول از دیگر برنامه های این کلاس آموزشی بود.