کارآفرینان و سرمایه گذاران بازوی مشورتی سازمان منطقه آزاد کیش هستند

محسن قریب بر صیانت از قوانین مناطق آزاد با مشارکت سرمایه گذاران، کارآفرینان و سازمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش محسن قریب دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در نشست با دکتر لواسانی برگزاری این جلسات را آغاز خوبی برای هماهنگی های آتی در راه جذب سرمایه و ایجاد کسب و کارها عنوان کرد و گفت:حدود 15 سال از تشکیل فراصنفی انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران کیش به عنوان یک بازوی مشورتی برای سازمان، رفع چالش های وفرایند های دست و پاگیر همچنین رونق کارآفرینی در جزیره شکل گرفته است.

قریب افزود: اعضای این انجمن همگی از پیشکسوتان و سازندگان کیش هستند که هریک با گذشت بیش از 30 سال از حضور خود در این منطقه آزاد بخشی از کیش را آباد و سرمایه گذاری و کارآفرینی کردند و همچنان فعالیت های آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت ها در راستای رونق کیش و بستر سازی برای ورود سرمایه گذاران و رفع موارد پیش رو انجام شده اظهار داشت: اعضا طی 15 سال گذشته جلسات متعددی در خصوص مشکلات آب و برق، دانشگاه، جرایم، ساخت و ساز و بسیاری موارد دیگر با حضور مقامات کشوری، وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران عامل و معاونان سازمان داشتند که هدف آن همراهی و کمک به تصمیم سازی های کارآمد و کارشناسانه بوده است.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش ضمن ارائه گزارشی از چالش های سرمایه گذاران و کارآفرینان بیان داشت: بر اساس گزارشی از روزنامه همشهری، هزار و 586 مانع بر سر راه تولید و کسب و کار ایران وجود دارد که مهمترین آن وجود 230 امضا طلایی برای صدور مجوزها در کشور است و متاسفانه در کیش نیز این معضل وجود دارد.

محسن قریب همچنین با تشریح اهمیت فعالیت ها در دوران پسا کرونا گفت: انجمن تلاش مضاعفی پیش گرفته تا اقدامات حیاتی برای کسب درامد و ارز آوری به کیش انجام شود و شاهد روزهایی طلایی برای کسب و کارها باشیم.

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت: طبق سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه تاکید بر افزایش ظرفیت 5 برابری گردشگر به کل کشور می باشد که این برنامه با هدف افزایش ظرفیت گردشگر ورودی کشور به 20 میلیون نفر در سال باید مورد توجه قرار گیرد.

قریب همچنین به حضور حدود 2 میلیون گردشگر ورودی کیش پیش از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: شاخصه اصلی ما در منطقه آزاد کیش امر گردشگری بوده و باید برای رساندن این ظرفیت به 5 برابر تلاش کنیم که این امر با ساخت پایانه جدید فرودگاه جزیره و بسیاری از موارد تاثیر گذار میسر خواهد شد.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با تاکید بر صیانت از قوانین مناطق آزاد افزود: هرچه مدیرعامل سازمان در اختیارات خود مقتدرتر باشد سایه انجام امور موثر بر کیش گسترده تر خواهد شد و تمامی کسب و کارها با قدرت مضاعف پیش می روند.

قریب در بخش دیگر سخنانش به رویداد بازیهای جام جهانی قطر که پس از 90 سال در خاورمیانه برگزار می شود اشاره کرد و تصریح کرد:این رویدادسال آینده در چنین روزهایی رقم خواهد خورد و با توجه به فاصله های بیش از 400 کیلومتری امارات، عربستان و کویت، جزیره کیش نزدیکترین منطقه به قطر است که می تواند در دوبخش این رویداد نقش مهمی ایفا کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه قطر ظرفیت پذیرش تنها 20 درصد حجم تماشاچیان رویداد 2020 را دارد و پیش بینی ها حاکی از ورود 1 میلیون مسافر ورودی به این کشور است،  80درصد باقیمانده باید توسط کشورهای اطراف اسکان داده شود، بنابراین کیش با توجه به هزینه های ارزان برای مسافران خارجی گزینه بسیار مناسبی برای میزبانی از گردشگران 2020قطر خواهد بود.

محسن قریب بیان داشت:بستر سازی و مهیا شدن مقدمات این میزبانی نیاز به دستورات خاص و ویژه حکومتی، روابط کنسولی و اجرای پروتکل ها همچنین مجوزهای دریایی و هوایی و تسهیلات دارد که ایجاد کمپ ورزشی ایده آل برای اردوی تیم ملی یکی از این موارد می باشد.