پیش بینی امکانات رفاهی برای رفاه حال گردشگران نوروزی در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از بخش های مختلف کمپ های نوروزی و فرودگاه بین المللی کیش ضمن تاکید بر ارائه خدمات شایسته به گردشگران؛ امکانات رفاهی پیش بینی شده را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد کیش، مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ظهر یکشنبه 29 اسفند در بازدید از امکانات رفاهی کمپ های نوروزی بر ضرورت انجام نظرسنجی از مسافران با ارائه سوالات استاندارد و پایش شده تاکید کرد و گفت: با توجه به این که در سطح دنیا بودجه ای برای تهیه آمار در نظر می گیرند ما نیز باید از این ظرفیت ها و نظرات مسافران و گردشگران برای ارائه خدمات هرچه بهتر در سال آینده استفاده کنیم.

کشاورز خاطر نشان کرد: تمام برنامه ها با هدف تمرکز در ارائه خدمات شایسته به میهمانان نوروزی است و این فعالیت ها زمینه ساز ایفای نقش مهم منطقه آزاد کیش به عنوان قطب گردشگری ایران در رویداد 2022 قطر خواهد شد.

وی با بیان این که مسوولان سازمان و دستگاه های اجرایی مستقر در جزیره کیش از یک ماه گذشته تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب گردشگری را پیش بینی کردند، اظهار داشت: هدف غایی سازمان منطقه آزاد کیش ارتقاء کیفیت سطح ارائه خدمات در استای جلب رضایتمندی گردشگران نوروزی است.

به گفته کشاورز باید در کمپ های نوروزی ضوابط و امکانات بهداشتی مهیا شود تا گردشگران نوروزی از سفر خود به جزیره کیش رضایت کامل داشته باشند.

محسن نظرپور سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش برپایی کمپ های نوروزی را بر اساس مطالعات و بررسی استاندارد های جهانی عنوان کرد و گفت: طبق تجارب سنوات گذشته برای مدیریت بحران، "تراکم مسافران در سطح شهر، بررسی ظرفیت هتل ها، استقرار در کمپ های نوروزی" تمام سیستم ها در بستر وب و در قالب اپلیکشین به صورت آنلاین عملیاتی می شود.

نظرپور افزود: با ثبت اطلاعات در این سامانه، پیامک گوشی تلفن همراه گردشگران فعال می شود و امکان ارسال پیامک گروهی جهت اطلاع رسانی از شرایط جوی و ... به مسافران امکان پذیر است.

وی افزود: پیش بینی می شود حدود 1900 تا 2000 چادر امسال در مکان های جا نمایی شده در سطح جزیره کیش برپا شود که با بهره گیری از این سامانه در حوزه مدیریت بحران موفق تر از سنوات گذشته عمل خواهیم کرد.

عزت اله محمدی با بیان این که در پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش "کانتر پذیرش مسافر جهت مدیریت زمان پروازها، سیستم ای تی ام، گل آرایی سالن، ایستگاه کودک، هفت سین در سالن ورودی و ... " جهت استقبال از گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: ظرف چهار روز گذشته با انجام تعداد 400 پرواز رفت و برگشت به مقصد کیش حدود 49 هزار نفر مسافر خدمات ارائه شده است.

به گفته سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش از 49 هزار نفر مسافرنوروزی جا به جا شده تعداد 31 هزار نفر مسافر ورودی به جزیره کیش بود. 

محمدی بیان داشت: اولویت ما تکریم گردشگران نوروزی است و این مهم در دستور کار تمام شرکت های مربوطه قرار گرفته است.

گفتنی است در این بازدید جواد جمالی سرپرست معاونت گردشگری، محمد نیکجو سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش و برخی از مدیران عامل شرکت های تابعه، روسای ادارت و نهادها نیز حضور داشتند.