پیشرفت 55 درصدی تامین روشنایی رينگ 75 متري کیش و نصب 117 تابلو راهنمايي

با نصب 1500 چراغ خورشيدي و 117 تابلو و علائم ترافيكي در مسير رينگ 75 متري كيش ، روند تکمیل اين رينگ 55 درصد پیشرفت داشته است .

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، براساس تصمیم گیری انجام شده درشورای ترافیک که با حضور سرهنگ ربیع زاده رییس راهنمایی ورانندگی کیش سال 92 تشکیل جلسه داد مقررشد رینگ 75 متری کیش مورد بهره برداری قرارگرفته و عملیات نصب چراغ های روشنایی و تابلوهای علائم ترافیکی همزمان با بهره برداری اجرا شود.

با توجه به تاكيد مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش مبني بر استفاده از انرژي هاي نو ، طرح تامين روشنايي معابر و رينگ 75 متري كيش با استفاده از چراغ هاي خورشيدي كه از نظر ابعاد دركشور بي نظير و درجهان كم نظير است در جزيره كيش آغاز شد و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده 18 كيلومتر از مسير24 كيلومتري رينگ 75 متري كيش با استفاده از چراغ هاي  خورشيدي (سولار) روشن شده است.

حفظ محيط زيست، نبود شبكه كابلي و  كاهش هزينه هاي بالاي برق رساني از جمله مزيت هاي اين طرح است.

همچنين با توجه به تاكيددكتر مونسان در بكارگيري المانها با رويكرد گردشگري دركيش، با كمك مشاوران پروژه و طراحان صنعتي دانشگاه صنعتي شريف، براساس نيازهاي و جاذبه هاي جزيره پايه هاي روشنايي طراحي شد و پس از طي مراحل آزمايش و بررسي ميزان بازدهي و كارآيي،  مراحل جانمايي و نصب در حال انجام است.

در هر يك از اين پايه ها 4 تا 5 مترمربع پنل هاي خورشيدي بر روي پايه 10 متري به گونه اي نصب و طراحي شده كه علاوه برتامين نياز روشنايي مسير، از نظر ظاهري نيز بر زيبايي فضاي شهري بيافزايد.

درحال حاضر پروژه تامین روشنایی رینگ 75 متری کیش 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از مجموع هزار و500 چراغ نصب شده 70 درصد آن چراغ های خورشیدی است.

همچنين با هدف حفظ فرهنگ ترافيكي 117 تابلو و علامت راهنمايي  به مساحت كل هزار و120 متر مربع در اين رينگ نصب شده است .