پیام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز زمین پاک

فرارسيدن دوم ارديبهشت و روز زمين پاك را به عنوان فرصت مناسبي براي توجه بيشتر به سلامت اين كره خاكي به همه هموطنان عزيز و دوستداران محيط زيست تبريك عرض مي كنم.

در دوراني كه افزايش توان فن‏آوري‌ها در بهره‏ برداري از منابع طبيعي، تا حدود زيادي تعادل زيست محيطي را برهم زده جوامع بشري بيش از گذشته ملزم به حفظ كره زمين هستند و بايد بكوشند تا با پرهيز از اسراف و صرفه جويي در مصرف آب، ساير منابع انرژي و كاغذ، بازيافت زباله، كاشت نهال و استفاده صحيح از وسايل حمل و نقل شهري زمينه بهره مندي نسل آينده را از مواهب طبيعي فراهم كنند.

به طور قطع يكى از امورى كه زمينه‏ ساز سعادت و كمال انسان در دنيا و آخرت است، داشتن محيطى سالم و امن است تا انسان بتواند در پناه آن، به تربيت جسم و جان خويش بپردازد. در آموزهاي دين مبين اسلام نيز بر پاكيزگي و حفظ طبيعت و پرهيز از اسراف و تبذير تاكيد فراوان شده است.

حفظ طبيعت بكر و زيباي جزيره كيش و توجه به پاكيزگي سواحل و محيط زيست دريايي و گونه هاي ارزشمند گياهان و پرندگان بومي اين جزيره زيباي مرجاني هم از جمله مواردي است كه نيازمند توجه و تعامل ساكنان و گردشگران است كه البته توجه خاص و دستيابي به اين مهم جزيره كيش را به بهشت خانواده ها مبدل ساخته است.

اميد كه با فرا رسيدن روز زمين پاك بار ديگر در تعهدات و مسئوليتهاي خود نسبت به زمين و حيات موجود در آن، به طور عميق تجديد نظر نماييم.

                                                                                                                                                                                                                        علي اصغر مونسان

                                          مدير عامل و رييس هيات مديره سازمان منطقه آزاد كيش