به نام خدا

صنایع دستی هر کشور به عنوان یک صنعت اشتغال آفرین جایگاه مهمی در برنامه ریزی و سیاست گذاری های فرهنگی و اقتصادی دارد و می تواند مسیر تعالی و پیشرفت را هموار سازد.

روزجهانی صنایع دستی فرصت مغتنمی است تا تلاش صنعتگران صنایع دستی کشورمان را گرامی داشته و زحمات هنرمندان و فعالان این عرصه درجزیره زیبای کیش را ارج نهیم.
صنعتگران و هنرمندان مجربی که با تلفیق هنر، مهارت و اندیشه آثار زیبا و ماندگاری خلق می کنند که همواره درگذر زمان، بر ارزش آنها  افزوده می شود.
جزیره کیش نیز با ساکنانی از اقوام مختلف ایرانی و بومیان خونگرم ،جامعه ای همدل و پیشرو از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی میهن اسلامی را گرد هم آورده است. این سفیران فرهنگی منادیان هنر، آداب، رسوم و خلاقیت ایرانیان سرافراز در جای جای جهان هستند که با ذوق و اندیشه والا به خلق آثار هنری پرداخته و کیش نگین خلیج فارس را به جلوه ای زیبا و منحصر بفرد برای نمایش و معرفی صنایع دستی این سرزمین کهن مبدل کرده اند. مزیتی مهم که باید در سیاست گذاری حوزه صنعت گردشگری مد نظر باشد، چراکه توسعۀ صنایع دستی و معرفی شایسته آن ها در بازارهای بین المللی، ضمن فراهم کردن زمینه جذب گردشگران علاقمند به حوزه صنایع دستی و رونق بازار این دست سازه های هنرمندانه ، صنعت ِگردشگری کشور را تقویت می کند.

سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از اهتمام ویژه صنعتگران و هنرمندان این دیار نسبت به حفظ و ترویج صنایع دستی به عنوان یکی از جلوه های مهم میراث فرهنگی ، می کوشد تا با بهره گیری مناسب از ظرفیت های این بخش، در مسیر پیشرفت و توسعه گردشگری معطوف به صنایع دستی گام های اساسی بردارد.  

                                   

                      غلامحسین مظفری

                         رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش