به نام خدا

      فرا رسيدن ماه محرم، ماه قیام و پیام آزادگي و انسانيت و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع)، بر تمام مسلمانان جهان به ويژه ساكنان و گردشگران جزيره زيباي كيش تسليت و تعزيت باد.

ماه محرم ماندگارترين جلوه عشق و ايثار و دين محوري  است. اين ايام حزن انگيز فرصت بي نظيري براي تفكر در ماهيت قيامي است كه بقاي دين مبين اسلام را تضمين كرده و كامل‌ترين نمونه تقابل كفر و ايمان و مبارزه حق، عليه باطل است. هر ساله با فرار رسيدن محرم ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام در جاي جاي جهان با چشماني اشكبار در سوگ سرور و سالار شهيدان عزاداري مي‌كنند و مي‌كوشند تا با مرور درس آزادگي مكتب انسان ساز عاشورا، انگيزه خود را براي صيانت از دين و عقيده خويش تقويت نمايند. بدون شك امروزه ایستادگی آزاديخواهان جهان برابر نظام سلطه و قدرت‌هاي استكباري تنها به مدد تأسي از فرهنگ عاشورایی قوت گرفته است.

اميد است تا در مجال ارزشمند محرم امسال نسل آينده ساز ميهن اسلامي بتوانند با تفكر و تعمق بيشتر در انگيزه نهضت عاشورا در مسير سعادت و كمال گام برداشته و نمونه شايسته‌اي از شاگردان مكتب عاشورا باشند.

در منطقه آزاد كيش امسال نيز مراسم سوگواري محرم با حضور خيل گسترده محبان اهل بيت عليهم‌السلام با شكوه ‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار خواهد شد و ساكنان و گردشگران جزيره كيش با برپايي شايسته مراسم سوگواري سرور و سالار شهيدان، ضمن پاسداشت فرهنگ عاشورايي، نمونه‌هاي ارزشمندي از آداب و رسوم اقوام مختلف ايراني را در عرض ارادت به حضرت ابا عبدالله‌ الحسين (ع) به تصوير مي‌كشند.

در پايان عزت و سربلندي مسلمانان ايران و جهان را از خداوند منان مسئلت مي‌نمايم.

                                                                                                                                                                             سيروس عيدي پور

                                                                                                                                                                       سرپرست سازمان منطقه آزاد كيش