پیام؛ موتور محرک تولید و خدمات در کشور

استاندار البرز گفت: منطقه ویژه و آزاد اقتصادی پیام می تواند موتور محرکه تولید و ارائه خدمات باشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، عزیزالله شهبازی، ظهر امروز در آئین افتتاح یک واحد تولید تجهیزات اطفای حریق در منطقه ویژه اقتصادی پیام که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، گفت: منطقه ویژه و آزاد اقتصادی پیام می تواند موتور محرکه تولید و ارائه خدمات باشد؛ فرودگاه پیام به نوعی پدافند غیرعامل فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) است.
شهبازی افزود: در این مجموعه شرکت های دانش بنیانی وجود دارند که از علم و دانش روز استفاده می کنند و تعدادی از آن ها به ثمر نشسته اند و برخی دیگر نیز بازارهایی را در داخل و خارج از کشور به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: نمونه ای از سیستم اطفای حریق که امروز افتتاح شد حاصل دسترنج افراد تحصیل کرده خوب کشور بوده و دارای بخش آر. اند. دی و تحقیق و پژوهش است و در بخش کار اجرایی نیز بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است و می تواند سالانه بیش از 500 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته باشد.
استاندار البرز با بیان اینکه جوانان ایرانی توانسته اند بازارهای داخلی استراتژیک، حساس و مهم را به چنگ آورند و ما را بی نیاز کنند، اظهار کرد: بخش خصوصی در البرز فعال بوده و دولت در کنار بخش خصوصی است و این موضوع امری امیدبخش محسوب می شود.
شهبازی بیان کرد: سیاست هایی که دولت در راهبرد نظام دارد ارائه خدمت به بهترین نحو به مردم است؛ برخی قطعات علی رغم اینکه می توانستند در داخل مناطق آزاد ایجاد شوند، برون سپاری شده اند تا بخش های دیگر را فعال کنند و در کنار همین مجموعه بحث اشتغال، تولید، امنیت و آرامش برای مردم اتفاق می افتد.