پروازهای فرودگاه بین‌المللی کیش درشرایط قرمز کرونایی 29 درصد کاهش یافت

‌علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه ‌های کیش ازکاهش 29 درصدی نشست و برخاست و کاهش33 درصدی اعزام و پذیرش مسافران فرودگاه کیش در شرایط قرمز کرونایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش ، در نیمه اول فروردین امسال ، با برقراری 1724  پرواز انتقال  168هزار و 409 مسافر و 1 میلیون و 215 هزار و 657  کیلوگرم بار در فرودگاه‌ کیش انجام شد.

به گفته علی عرب مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش این آمار نسبت به نیمه دوم فروردین امسال در نشست و برخاست  29 درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر33 درصد و درارسال و پذیرش بار و پست 30 درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام این خبر عنوان کرد: در سال ۹۹ در مجموع با برقراری 21 هزار و 585  پرواز و جابه جایی 2 میلیون و 300 هزارو 691 مسافر، بیش از 26 میلیون و 288 هزار و 711 کیلوگرم بار در فرودگاه‌ کیش انجام شد که نسبت به سال ۹۸ در نشست و برخاست 4 درصد و دراعزام و پذیرش مسافر23 درصد کاهش داشته است.

علی عرب با اشاره به کاهش آمار پروازها و مسافران به دلیل اعمال محدودیت های ناشی از شیوع کرونا  افزود: مقایسه پروازهای انجام شده در فرودگاه کیش در اسفند ۹۹ نسبت به بهمن99 نشان می‌دهد که نشست و برخاست 5 درصد کاهش و اعزام و پذیرش مسافر10درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکراست درجزیره کیش و با شروع موج جدید همه گیری کرونا، طبق مصوبات ستاد کرونا محدودیت های گسترده ای در روند فعالیت های منطقه اعمال شد که تعطیلی بازارها و مراکز تجاری و تفریحات و خدمات گردشگری . پس از آن محدودیت چشمگیر کاهش ساعت فعالیت بازارها ، تشدید نظارت و بازرسی بر روند رعایت ضوابط بهداشتی در صنوف مختلف ، مبادی ورودی ، ناوگان حمل و نقل شهری و نقاط مختلف سطح شهرو نوارساحلی و همچنین کاهش پروازها ازجمله این تمهیدات بودکه سبب شد شیب ابتلای ساکنان و گردشگران به کرونا در روزهای اخیر کاهش یابد.