واکسینه شدن بالغ بر 4هزار300 كودك در طرح واكسيناسيون فلج اطفال در کیش

پس از اجرای اولین مرحله واکسیناسیون فلج اطفال در کیش، 106کودک مسافر ، 90 کودک غیر ایرانی و 4 هزار و 151 کودک ساکن واکسینه شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که نخستین مرحله عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال به صورت خانه به خانه، از  5 بهمن همزمان با دیگر مناطق مرزی و پر خطر کشور در جزیره کیش اجرا شد؛ افزود: این طرح با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، کارشناسان مرکز توسعه سلامت، نیروهای داوطلب بسیجی، هلال احمر، بهزیستی و بیمارستان با موفقیت انجام شد و4 هزار و 357 کودک خدمات بهداشتی دریافت کردند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ادامه داد: 120نیرو شامل 30 تیم 2 نفره برای واکسیناسیون سیار، 14 نفر در پایگاه  های ثابت، 5 نفر در کمیته اجرایی، سه نفر به عنوان ناظرارشد، 6  نفر به عنوان ناظر و مابقی نیروهای پشتیبانی، خدمات و راننده در این طرح فعالیت کردند.

وی اظهار کرد: در این طرح با استفاده از واکسن دو ظرفیتی خوارکی ،تمامی کودکان متولد5 بهمن  1393 به بعد، در 8 منطقه عملیاتی واکسینه شدند.

دکتررضانیا ضمن قدردانی از کیشوندان برای همکاری با ماموران بهداشت گفت: مرحله دوم طرح ایمن سازی تکمیلی از 5 تا 8اسفند در کیش اجرا خواهد شد.