همکاری مشترک صنایع دریایی شهید تمجیدی با سازمان منطقه آزاد انزلی

انزلی - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بازدید از صنایع دریایی شهید تمجیدی، بر همکاری مشترک به منظور توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور ظهر پنج شنبه در جریان این بازدید ظرفیتهای مجتمع کشتی سازی شهید تمجیدی را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با عنایت به توانمندیها و ظرفیتهای موجود، می توان طرح های مشترکی در منطقه همچون ساخت اسکله مارینا با همکاری بخش خصوصی اجرا کرد تا زمینه تحقق برنامه راهبردی این سازمان، مبنی بر راه اندازی مسیر گردشگری دریایی میان بنادر ایران در دریای خزر، مهیا شود.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه زیرساختها و توانمندیهای صنعت گردشگری  برنامه های متعددی در دست اقدام داریم افزود : صنایع دریایی شهید تمجیدی می تواند از میزبانی منطقه آزاد انزلی از اجلاس اتاقهای بازرگانی حوزه خزر که اردیبهشت ماه سال آینده در این منطقه برگزار می شود، جهت معرفی ظرفیت های خود در حوزه طراحی و ساخت کشتی به فعالان اقتصادی و بازرگانان کشورهای حاشیه دریای خزر بهره مند شود.

ناخدا داوود قلی زاده  مدیرمجتمع صنایع دریایی شهید تمجیدی در این دیدار از توسعه حوزه فعالیت این مجموعه از کشتی سازی نظامی به تجاری و گردشگری با توجه به ظرفیتها و نیروی انسانی متخصص در مجموعه تحت مدیریت خود خبر داد و گفت: آمادگی خود را برای همکاری در زمینه های طراحی، ساخت و تعمیر شناورها و اسکله های دریایی، به همراه ارائه خدمات فنی-مهندسی اعلام کرده و پیشنهاد می کنیم سال آینده همایش توسعه سرمایه گذاری دریایی در کشورهای حاشیه دریای خزر را در منطقه آزاد انزلی برگزار کنیم.

گفتنی است مجتمع کشتی سازی شهید تمجیدی از سال ۱۳۷۵ و با دستور مقام معظم رهبری در بندر انزلی به منظور طراحی و ساخت کشتی و شناورهای دریایی نظامی و تجاری شروع به فعالیت کرده که فعالیت های ارزشمندی در حوزه ساخت شناورهای دریایی داشته است. طراحی و ساخت ناوشکن جماران دو و ناوچه کلاس پیکان  از مهمترین افتخارات این مجموعه است.

انزلی