همایش آشنایی با مفاهیم استاندارد و استاندارد سازی برای معلمان ومدیران کیش برگزار شد

همایش آشنایی با مفاهیم استاندارد و استاندارد سازی با هدف نهادینه کردن فرهنگ استاندارد دربین دانش آموزان برای مدیران و معلمان کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همایش آموزشی آشنایی با مفاهیم استاندارد واستاندارد سازی با حضور امام جمعه کیش، رییس مرکز تایید صلاحیت ایران ، مسئولان اداره استاندارد کیش و معلمان ومدیران مدارس جزیره درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

این همایش درپی تفاهم نامه منعقده بین اداره استاندارد وآموزش وپرورش کیش برپاشد تا معلمان واولیاء آموزشی مدارس کیش با استاندارد و استاندارد سازی آشنا شوند و فرهنگ استاندارد را به دانش آموزان منتقل کنند.

در این مراسم امام جمعه کیش با اشاره به مفهوم استاندارد براساس آموزه های دینی گفت: استاندارد به معنای نظم ، قاعده و قانون است واین مفاهیم از موضوعات مورد تاکید دردین مبین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده افزود: تقوا و نظم دو موضوع مهم از منظر دین مبین اسلام است و پیوسته بر حرکت انسانها برمحور قوانین در زندگی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه نقش معلمان در فرهنگ سازی نظم و استاندارد بسیار مهم است تصریح کرد: معلمان با آموزش دانش آموزان و آشنایی آنان با مفاهیم استاندارد، نظم و قاعده درزندگی می توانند آینده کشور را تغییر دهند.

علیرضا خاکی فیروز رئیس مرکز تایید صلاحیت ایران نیز در این همایش با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده دراداره استاندارد کیش گفت: امروز شاهد هستیم یکی از معتبرترین، دقیق ترین و بهترین آزمایشگاه های استاندارد درجزیره کیش درحال فعالیت است.

وی افزود: نتایج آزمایشگاه استاندارد کیش در تطبیق الزامات بین المللی قابل استناد ترین گزارش در بین آزمایشگاههای کشور است.

خاکی فیروز با اشاره به نظارت های مستمر بر آسانسورهای اماکن عمومی در کیش افزود: کیش تنها شهری در کشور است که هر ساله آسانسورهای اماکن عمومی در آن مورد ارزیابی و مراقبت استاندارد قرار می گیرد و این موضوع بیانگر افزایش درک اهمیت مفهوم استاندارسازی در کیش است.

رئیس مرکز تایید صلاحیت ایران با بیان اینکه دوره های آموزش استاندارد درنقاط مختلف کشورفقط برای دانش آموزان برگزار می شود گفت: دوره های ویژه معلمان و مدیران برای نخستین بار در کشور در جزیره کیش برگزار شده است واز این پس با ابلاغ به ادارات کل استاندارد، برگزاری این دوره ها در تمام کشور ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه کیفیت و استاندارد آغاز شکوفایی اخلاق جامعه است که از خانواده و دانشگاه نهادینه می شود خاطرنشان کرد: کیفیت آرامش به همراه می آورد و استاندارد آسایش و معلمان نقش زیادی درانتقال این مفاهیم به آینده سازان این مرز وبوم دارند.