نشست رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اصحاب رسانه درگرامیداشت هفته سلامت

درگرامیداشت هفته سلامت، دکتر رضانیا با اصحاب رسانه کیش دیدار وگفت وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، دکتر رضانیا ضمن تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه ، تعامل خوب معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و همه بخش هایی که مرکز توسعه سلامت کیش را درایفای وظایف یاری کردند گفت: در طرح تحول سلامت به منظور ارائه خدمات مطلوب با افزایش پایگاههای خدمات دهی تلاش کردیم در حوزه بهداشت به توزیع عادلانه خدمات کمک کنیم . طرح راه اندازی مرکز دوم خدمات سلامت با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در منطقه مسکونی صدف درمرحله طراحی قرار دارد تا مردم بتوانند از خدمات درمان سرپایی وآزمایشگاهی با تعرفه های سراسری دراین مرکز بهره مند شوند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش با تشریح وضعیت خدمات دهی درسایر پایگاههای جزیره کیش وجزیره هندورابی افزود: همه این خدمات به سامانه یکپارچه سیب متصل و توسط مسئولان حوزه سلامت قابل نظارت هستند تا به نحو مطلوب خدمات ارائه شود.

وی با بیان اینکه درخصوص رسیدگی به نقاط آسیب پذیر و کم برخوردار که البته درجزیره کیش کمتر از این مناطق وجود دارد اما باتوجه به شرایط اشتغال وزمان کاری امکان مراجعه به مراکز بهداشتی برای برخی مشاغل کم است با استقرار پایگاههای سیار به شهروندان درزمینه های کنترل فشارخون، قندخون وبیماریها خدمات ارائه کردیم که با استقبال شهروندان مواجه شد.

دکتر رضانیا گفت: در خصوص مدارس ومهدهای کودک نیز طرح های موفقی در موضوعات کنترل بیماریها، مکمل یاری برای آهن و ویتامین د ، مقاوم سازی دندان ها با وارنیش تراپی برای 5هزار و700 دانش اموز در دو نوبت و فعالیت های آموزشی برای دانش اموزان و اولیاء دانش آموزان درمدارس اجرا شد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش درادامه با تبیین طرح هایی که برای سلامت دانشجویان اجرایی شد تصریح کرد: استقبال مردم و نتایج ارزشمند طرح های اجراشده مهمترین عامل انگیزه بخش برای ما وهمکارنمان بوده است.

وی درادامه با بیان اینکه خدمات مراقبتی به سالمندان رایگان ارائه می شود گفت: مشاوره های تغذیه وبهداشت روان، انجام رایگان آزمایشات دیابت وچربی خون از دیگر خدماتی است که به این گروه سنی ارائه می شود.

دکتر رضانیا تقویت فرهنگ توجه به سلامت را به ویژه دربین اصناف کیش از دیگر اقداماتی برشمرد که نقش زیادی درسلامت جامعه دارد .

وی تشریح کرد: فعالان حوزه مواد غذایی درجزیره کیش درپی نظارت های مکرر وآموزش های انجام شده خود به عنوان ناظران بر سلامت مواد غذایی اقدام می کنند و دراحراز مواد غذایی تاریخ گذشته همراه وهمکار ناظران مرکز توسعه سلامت هستند.

وی درپایان با بیان اینکه کشور ما از نظر شاخصه های سلامت درمیان کشورهای منطقه سرآمد است گفت: نقش رسانه ها ی جزیره کیش در توسعه سلامت عمومی و همکاری مردم با طرح تحول نظام سلامت بسیار مهم است و دربحث نظارت نیز با شعار هرشهروند یک ناظر بهداشتی باید تلاش کنیم همه شهروندان خود را در حفظ وارتقاء سلامت عمومی موظف بدانند.

گفتنی است دکتر رضانیا درپایان این نشست که صبح چهارشنبه 5 اردیبهشت برگزار شد با اهدای لوح از تلاش های اصحاب رسانه تقدیر کرد.


Image title