نخستین کشتی ۸۰ هزار تنی در بندر چابهار پهلو گرفت

زاهدان - نخستین کشتی ۸۰ هزار تنی پس از اتمام لایروبی اسکله شهیدبهشتی در بندر چابهار پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل سازمان بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان صبح امروز در مراسم پهلو گیری این کشتی، اظهار داشت: با انجام لایروبی امکان پهلوگیری کشتی های ۸۰ هزار تنی در اسکله شماره پنج شهید بهشتی فراهم شد که اکنون شاهد ورود کشتی حامل بار گندم هستیم.

وی افزود: اسکله پنج بندر چابهار به طول ۲۶۵ متر با احتساب دو دلفین و عرض ۵۳ متر و آبخور منفی ۱۴ متر است که امکان پهلو گیری کشتی های با ظرفیت بالا را فراهم کرد.

سیاوش رضوانی اضافه کرد: این قابلیت سبب می‌شود تجار کالاهای خود را به صورت مستقیم از چابهار ترازیت کنند و زمینه را برای صادرات کالاهای فعالان اقتصادی کشورهای آسیانه میانه و افغانستان فراهم می کند.

وی بیان داشت: کاهش بعد مسافت برای تجار و صرفه‌جویی در وقت از جمله مزایای ترانزیت کالا از بندر چابهار به نسبت سایر بنادر کشور و حوزه خلیج فارس است.

وی با اشاره به نقش راهبردی سیستان و بلوچستان در توسعه روابط تجاری و اقتصادی کشورهای همسایه با جهان، افزود: توسعه زیرساخت ها، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در این بندر همواره مورد توجه مسوولان بوده است.

رضوانی تاکید کرد: شناسایی ظرفیت های موجود منطقه و داشتن برنامه برای فعال کردن آن ها نشانگر درک صحیح مدیریت است که باید آن را ارج نهاد.

 چابهار جنوبی ترین شهر سیستان و بلوچستان است که بعنوان تنها بندر اقیانوسی کشور امکان دسترسی جمهوری اسلامی ایران و کشور های همسایه را به آب های آزاد فراهم می کند و از بعد اقتصادی برای ایران و همسایگانش به ویژه همسایه جنوب شرقی، افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

چابهار