با هدف آموزش های پیشگیرانه در کیش برگزار شد:

نخستین همایش دانش آموزسالم، جامعه سالم

نخستین همایش سلامت دانش آموزان با موضوع افزایش آگاهی در خصوص بیماری آنفلوانزا و روش های پیشگیری، درمان و اطلاع رسانی آن در کیش برپا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش سید جواد قوامی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش با اشاره به تاریخچه مدارس مروج سلامت در کشورهای اروپایی افزایش شاخص های سلامت و امید به زندگی را از نتایج وجود چنین مدارسی برشمرد و گفت: در ایران هم سال هاست که برنامه های مدارس مروج سلامت شکل گرفته است و در جزیره کیش نیز بیش از 80 درصد مدارس در این بخش فعالیت دارند.

سید جواد قوامی نژاد مشارکت را راهکار اصلی و اساسی در ترویج سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: اگر تعامل سازنده بین متولیان حوزه سلامت، نهادهای مروج، اموزش و پرورش، خانواده و دانش آموزان وجود نداشته باشد دانش و اطلاعات به تنهایی نتیجه مثبتی برای جامعه ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 10 هزار دانش آموز در 23 مدرسه دولتی، 15 مدرسه غیرانتفاعی و 15 مرکز پیش دبستانی جزیره در حال تحصیل هستند گفت: تعداد 490 معلم مباحث آموزشی به ویژه در حوزه سلامت را در مدارس کیش بر عهده دارند.

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه سلامت و آگاه سازی جامعه از روش های پیشگیری، درمان و مراقبت های لازم در رابطه با بیماری ها به ویژه بیماری آنفلوانزا که به صورت اپیدمی در کشور گسترش یافته افزود: در سال 88 بیماری آنفولانزا به صورت اپیدمی در کشور گسترش یافته و موجب فوت تعدادی از هموطنان شد.

وی افزود: این گونه اپیدمی ها انتظار می رود هر 10 سال یک بار اتفاق بیافتد که امسال در ایران یک ماه زودتر شروع شد و متاسفانه با سرعت بالایی گسترش یافت که هم اکنون بیش از 15 درصد مردم را مبتلا کرده و به شدت واگیردار است و این بیماری به صورت حاد یا مرگ و میر در جزیره کیش دیده نشده است.

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش رعایت نکات پیشگیری و موارد ایمنی را بسیار مهم خواند و با ارائه مطالبی در خصوص نوع بیماری، شرایط گسترش، نحوه درمان، دوره پنهان و شدت بیماری و راه های درمان گفت: این بیماری کشندگی بالا و دوره پنهان کوتاه مدت دو تا سه روزه دارد و با رعایت مواردی مانند شستشوی کامل دست ها، جداسازی ظروف و لوازم شخصی، پرهیز از مراودات افراد سالم با بیماران، رعایت موارد بهداشتی، زدن واکسن می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.