مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

نخستین دوره آموزش گلیم‌بافی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: نخستین دوره آموزشی گلیم بافی توسط واحد امور صنایع دستی این سازمان در سطح منطقه برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،رضا مسرور اظهار داشت: در نخستین مرحله بانوان علاقمند و داوطلب فراگیری در کارگاه آموزشی سازمان بعد از طی کردن دوره‌های آموزشی لازم از سوی اساتید مجرب، به سطح مهارت کافی رسیدند و علاوه براین افراد، هم اکنون دو دوره جدید آموزشی گلیم بافی به صورت همزمان، در حال برگزاری است.

وی افزود: این طرح آموزشی در راستای گسترش فعالیتهای خانگی، بهره گیری بهینه از ساعات روزانه بانوان از طریق فراگیری صنایع دستی با هزینه اندک و میزان سودآوری بالا، با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاری‌های محدوده منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است که استقبال بانوان از مقبولیت این برنامه کارورزی خبر می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: تاکنون بانوانی از روستاهای لیجارکی، چاپارخانه، چپرپرد زمان، حسن رود، بلسکله، جفرود بالا و پایین، طالب آباد، فشتکه اول و گلشن در این دوره آموزشی که به صورت رایگان در حال برگزاری است حضور یافته‌اند.

گفتنی است گلیم بافی از صنایع دستی رایج در محدوده منطقه آزاد انزلی نبوده و این دوره آموزشی برای نخستین بار در سطح منطقه بعد از امکان سنجی و برنامه‌ریزی در حال برگزاری است.

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه همه جانبه منطقه به ویژه توسعه منابع و نیروی انسانی آن، با ارتقاء سطح و تنوع بخشی به مهارت‌های تولیدی در اقشار مختلف بانوان، در اوقات فراغت و بیکاری‌های فصلی کشاورزی، برای افزایش سطح اشتغال و درآمد خانوار اقدام به اجرای این طرح آموزشی کرده و فعالیت‌های مختلف خانگی درآمدزا به ویژه صنایع دستی را در دستور کار قرار داده است.

 تاکنون از طریق برگزاری آموزش‌های مختلف بر میزان و تنوع حصیر بافی در سطح منطقه افزوده شده و دامنه حمایتی این سازمان با مشارکت حصیربافان برتر در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی گسترش یافته است.

انزلی