نبود زیر ساخت‌های مورد نیاز برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی ارس، گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد، سهولت فعالیت‌های اقتصادی است اما متأسفانه پیش از این زیرساخت‌های لازم برای تحقق این امر ایجاد نشده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی،«محسن خادم عرب باغی» در جمع سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس افزود: بعضاً برخورد با سرمایه‌گذاران مناطق آزاد در برخی بانک‌های داخلی هم‌چون باجه‌های معمولی در سایر مناطق و شهرها می‌باشد که این مغایر با اهداف توسعه‌ای و اقتصادی است.

وی ادامه داد: مدیران عامل مناطق آزاد پیگیر ایجاد شعبه‌های اختصاصی بانک‌ها در مناطق آزاد هستند از این‌رو امید می‌رود موضوع حضور بانک‌های خارجی نیز در این مناطق برطرف شود.

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی ارس یادآور شد: مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه کم‌نظیر است و باید با تلاش مجاهدانه و مدبرانه، منطقه‌ی آزاد ارس به جایگاه واقعی خود دست یابد و تحقق فراگیر این مهم که بیانگر ظرفیت‌های ارس به‌عنوان قطب تولید، صنعت و صادرات می‌باشد، قابل تحصیل است.

عرب‌باغی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش عوارض و قیمت زمین‌ها گفت: هر کاری که انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس را کاهش دهد مورد تأئید نیست و باید بر اساس قانون، تجدید نظر شود.

وی، حمایت از سرمایه‌گذاری واقعی را استراتژی اصلی منطقه آزاد ارس اعلام کرد و با بیان اینکه تا پیش از این، فرصت‌سوزی‌های بسیاری انجام شده است، گفت: حمایت و حفاظت از سرمایه‌گذاران وظیفه‌ی اصلی ماست و در این راستا لازم است بومیان این منطقه با جدیت و حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برای سرمایه‌گذاری و توسعه بیش از پیش ارس، تلاش کنند.

ارس