محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:

مناطق آزاد پایلوت توسعه صنعت گردشگری در کشور هستند

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در آخرین روز همایش گردشگری که همزمان با نهمین نمایشگاه گردشگری و سفر کیش برگزار شد، اعلام کرد مناطق آزاد پایلوت توسعه گردشگری در کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست شهر گردشگری صبح جمعه 14 اسفند با حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس پژوهشکده گردشگری دانشگاه تهران، معاونان و نمایندگان شهرداری ها و استانداران و جمعی از فعالان داخلی و خارجی حوزه گردشگری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ظرفیت های گردشگری کشورمان گفت:  چهار فصل بودن، جنگل، کوهستان، کویر و قومیت های مختلف از مهم ترین پتانسیل های  رونق گردشگری در ایران است و نیروهای انسانی ارزشمندی نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به سلیقه گردشگران داخلی در کشور تصریح کرد: برای رسیدن به گردشگری ترکیبی باید  ارتباط بین پتانسیل های مختلف گردشگری به وجود آید.

محب خدایی  گفت: با توجه به تردد سالیانه بیش از 6 میلیون مسافر  به جزیره کیش، پتانسیل های گردشگری از جمله امکانات ورزشی و تفریحات دریایی، امکانات حوزه سلامت، اماکن تاریخی و فرهنگی و طبیعت و ساحل زیبا، می تواند فرصت تبدیل شدن این منطقه به اتاق فکر گردشگری را مهیا سازد تا الگویی برای سایر شهرها شود.

وی در پایان افزود: اصلی ترین وظیفه شهرداری، مدیریت هزینه ها  با هدف افزایش در آمد زایی است. در بخشی دیگر از این نشست دکتر علاء الدینی رئیس پژوهشکده گردشگری دانشگاه تهران، مهیا ساختن زیر ساخت ها، ایجاد ایمنی و امنیت، برقراری حمل و نقل مناسب، اصلاح پیاده روها و خیابان ها، دارا بودن هویت کالبدی و آثار تاریخی، رقابت مراکز اقامتی و رستوران ها و منحصر به فرد بودن را از عوامل مؤثر در رونق گردشگری یک شهر یا منطقه عنوان کرد.

میگوئل ونتورا مدیر عامل شرکت نیو هتل در خصوص جذب گردشگر خارجی گفت: یکی از سیاست های مهم در توسعه گردشگری هر منطقه، وجود وب سایت های آن لاین چند زبانه است .

وی تاکید کرد: با توجه به گسترش ارتباطات در دنیای الکترونیک، کاربرد اینترنت در تسهیل دسترسی مخاطبان بین المللی، بازار یابی دیجیتال و استفاده از کاربرد شبکه های اجتماعی و همچنین آنالیز نقطه نظرات گردشگران در خصوص خدمات ارائه شده، می تواند به عنوان ابزار های مهم، به افزایش میزان جذب گردشگر کمک کند.

همچنین در این نشست  معاونان شهرداری ها و فعالان حوزه گردشگری در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت های شهری در جهت ایجاد جاذبه های گردشگری، تغییر و تحول در نگرش مدیریت و طراحی شهری، توسعه اقتصادی با نگرش جامع گردشگری و تغییر مدیریت هزینه به مدیریت در آمد در شهر گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر به کیش، سه همایش با عناوین برند، بازار و گردشگری، حمل و نقل و گردشگری و شهر گردشگری در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.