معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اقدامات زیست محیطی صورت گرفته در جزیره هندورابی را مثبت ارزیابی کرد

نشست کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست کشور و منطقه آزاد کیش در خصوص مسایل زیست محیطی جزیره هندورابی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نشست با حضور پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، فداکار مدیر بخش تالاب های ساحلی، میرشکار مدیر زیست بوم های سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رامین افشاری معاون عمران و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

فرشچی علت برگزاری این نشست را بازدید از نحوه جا بجایی مرجان ها در حوضچه اسکله و بندرگاه جزیره هندورابی عنوان کرد و گفت: در این جلسه موضوعات محیط زیست دریایی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و منطقه آزاد کیش شناسایی می شود.

وی افزود: در این مدت روند کار در سایت حفاظت لاک پشت ها، حفاظت از مرجان ها و دیگر فعالیت های زیست محیطی جزیره کیش را مورد بررسی قرار می دهیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص بازدید از اسکله بندرگاه هندورابی گفت: با بازدیدی که از این منطقه داشتیم شاهد جا بجایی مرجان ها بودیم و کار جا بجایی مرجان ها با رشد خوبی در حال انجام است.

همچنین پروین فرشچی ضمن اشاره به اینکه نشستی در خصوص مسایل جزایر تحت پوشش کیش با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش داشتیم، گفت: برای اینکه این جزایر در هر زمان و با هر نام بخواهند توسعه یابند، باید پتانسیل های زیستی این جزایر شناسایی شود. بر همین اساس مقرر شد تا شناسنامه زیستی جزایر با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و منطقه آزاد کیش تدوین شود. زیرا هم افزایی نهادها می تواند در راستای  درست انجام شدن کارها  از آغاز، کمک شایانی بکند.

وی تصریح کرد: افزایش همکاری ها می تواند از معضلاتی که به خاطر رعایت نکردن الزامات زیست محیطی مانع ایجاد می کند، پیشگیری کند.

گفتنی است، پس از این جلسه معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست و هیات همراه از شرکت همانند ساز بافت کیش  و مهان مد میمه دو تولید کننده محصولات درمانی و پزشکی بازدید کردند.