مستاجران سازمان منطقه آزاد کیش یک ماه بخشیده شدند

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، تمام مستاجران املاک و مستغلات این سازامان در ماه مرداد بخشیده شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معراج نادری فصیح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اوج گیری کرونا در مرداد ماه و اعمال محدودیت های شدید سازمان منطقه آزاد کیش در راستای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برخی تسهیلاتی را به فعالان اقتصادی و صنفی و کیشوندان ارایه کرده است.

وی اضافه کرد: طبق این مصوبات سازمان منطقه آزاد کیش مجوز تمام طرح های عمرانی در حال اجرا را به مدت سه ماه بدون دریافت هزینه ای تمدید کرد تا کمک حالی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای تداوم فعالیت آنها باشد.

نادری فصیح یادآور شد: همچنین بخشش کرایه مرداد تمام مستاجران املاک و مستغلات سازمان از دیگر تسهیلات این سازمان است و در صورتی که برخی افراد کرایه این ماه را قبل مصوبه پرداخت کرده باشند معادل یک ماه تا پایان قرار داد می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی استمهال یک ماه تمام طلب های سازمان را از دیگر تسهیلات ارایه شده در شرایط کرونایی اعلام کرد و افزود: بر اساس این تصمیم تمام بدهکاران سازمان بدون هیچ جریمه ای چک ها و طالب هایشان را می توانند یک ماه به تاخیر بیندازند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همچنین ارایه خدمات درمانی رایگان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش به مدت ۲ ماه از اواخر مرداد از دیگر تسهیلاتی است که این سازمان به کیشوندان ارایه کرده است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۸شهریور در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.